PILLIFARKKUJEN FERRARI?

31. heinäkuuta 2017

Postaus sisältää affiliate-linkkejä
Linkit on merkitty *-merkillä

Muutamat teistä saattavat muistaa tämän viimekesäisen postauksen, jossa ihmettelin BikBokin Neverdenim-housuja ja niiden ominaisuuksia. Kävi ilmi, etteivät housut maksaneetkaan itseään takaisin, kun ne loppusyksystä hajosivat tutulla raivostuttavalla tavalla sisähaarasta ja sain jälleen yhden housumallin boikotoitavakseni. En mä tahallani, mutta hitsi vie, en maksa toiste kuuttakymppiä ketjuliikkeen housuista, jotka eivät kestä käytössä edes puolikasta vuotta.
  Palasin tuttuihin (ja aivan yhtä turhauttaviin) Molly-housuihin, jotka rokottavat lompakkoa puolta vähemmällä ja kestävät mun käytössä puolta lyhyemmän ajan. Toisin sanoen olen viimeiset pari vuotta pistänyt housuihin noin kympin kuussa, eikä se juurikaan hymyilytä, kun haluaisi hiljalleen siirtyä kestäviin ja ajattomiin vaatevalintoihin. Mustat farkut ovat ajattomat housut parhaimmillaan, mutta kestävyys on toistaiseksi tuottanut pettymyksen brändi kerrallaan.

IMG_0259

Pari viikkoa sitten sain mahdollisuuden kokeilla jotain aivan uutta. Mun pitkäaikainen yhteistyökumppanini Ellos* oli ottanut Leviksen brändivalikoimiinsa ja kun mun viimeisimmät Mollyt repesivät sopivasti polttareideni päätteeksi, päätin uhmata kaikkia farkkuostosten lakeja ja tilata uudet mustat pillipöksyt netistä. Mä olen kuullut valtavan paljon hyvää Levi’s Mile High* -housuista, niin tutuilta kuin tuntemattomiltakin ja viimeisimmän suosituksen antoi työkaverini, joka suositteli mallia niin värin pysymisen kuin materiaalin kestävyydenkin kannalta. Olin jopa käynyt kokeilemassa niitä, mutta siitä ja kaikista hehkutuspuheista huolimatta mulla ei ollut vielä aavistustakaan, millaiset pillifarkkujen Ferrarit käyttööni saisin.

IMG_0256

Päätin jo keväällä, että kesällä kävisin ostamassa Mile Hight. Häämenot ovat kuitenkin venyneet odotettua enemmän ja pöksyt jääneet sen vuoksi ostamatta. En ole millään malttanut mieltäni, vaan olen pariinkin otteeseen käynyt kokeilemassa kyseisiä housuja ja sen vuoksi käsitys vyötärön tuumakoosta oli jossain määrin selvillä. Ihan hirveän paljon vihkoon se ei mennyt, mutta yllättäen olisin voinut valita vielä tuumaa pienemmänkin koon. Housujen vyötärö nousee todella korkealle yli navan, eikä vastaan tule sitä ongelmaa, jonka navan alle jäävien farkkujen kanssa olen usein kohdannut – koko ikäni mua olemassaolollaan ihastuttanut pömppömaha taipuu näiden housujen vetoketjun tahtoon, eikä kaiva tietään ulos läpi sepaluksen kolmen viikon käytön jälkeen.

IMG_0299

Jos housuista on pakko etsiä jotain valittamisen arvoista, niin sen kunnian saa ehdottomasti valittavissa olevat lahjepituudet. Mile Hight ihan oikeasti ovat joka kilometrisäären unelmahousut, kun lyhyinkin lahjepituus 30" on mulle aaaaivan liian pitkä. Tämä toki on niiden kilometrisäärien onni, mutta lyhyempijalkaisen on pakko kierrättää pökät ompelukoneen kautta, jos niitä ei halua kääriä pilalle. Tosin, helpompihan sitä kangasta on ottaa pois kuin lisätä.
  Kuminauhahousut tahtovat olla sitä kuminauhaa vähän joka paikasta, eikä Mile High -mallia todellakaan kannata kiskoa vyölenkeistä jalkaan. Kaduin sitä heti ensimmäisen erehdyksen tapahduttua, vaikka alitajuntaisesti tiesinkin, ettei niin saisi tehdä yksienkään farkkujen kanssa. Ylimalkainen venyvyys on mun kaltaiselle punkerolle todella korkeavyötäröisissä housuissa siinä mielessä myös vähän inha ominaisuus, ettei tuo vyötärökaistale tahdo pysyä ryhdissään, vaan nöyrtyy mun mahtavien kylkimakkaroiden alla ja rullaantuu istuessa niiden tieltä alaspäin. Viimeinen miinus on hinta, mutta koska kyseessä on kuitenkin Levikset, saa huntin kuluerä multa pienoisen prosenttimäärän anteeksi.

Jalassa Mile High on kuitenkin aivan älyttömän mukava malli. Ei purista, ei hierrä ja materiaali on ihoa vasten todella pehmeä. Värikin on pysynyt ihan kivasti paikoillaan tässä kuukauden aikana ja mielenkiinnolla jään odottelemaan, oliko tämä Levi's-leirissä majoittuminen hyppy ojasta todella kalliiseen allikkoon vai jatkuuko täydellisten pillifarkkujen metsästys vielä tämän vuoden puolella... Pienestä rullautumisesta huolimatta mä olen todella tyytyväinen oikeasti korkeaan vyötäröön ja siihen fiilikseen, kun farkut jalassa olo on miltei sama kuin pieruverkkareihin sonnustautuneena. Näiden rinnalla Mollyt todella ovat kuin farkkumaailman Ford Ka, mutta vain aika näyttää, ovatko Levikset oikeasti niin mahtavat kuin vanhempani ovat mun koko ikäni väittäneet!

Levi's Mile High Super Skinny -farkut saatu Ellokselta.

15 kommenttia

  1. Mitä ihmettä te teette niille farkuille, jos ne repeää saumoista? :D Mulla ei ole koskaan käynyt noin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikilla ihmisillähän on samanlainen ruumiinrakenne ja sillai... :-) Ei se vaadi kuin yhteen hinkkaavat sisäreidet ja katastrofin ainekset on kasassa. Mitä nyt oon esimerkiksi Facebookissa osallistunut useisiin mustia pillifarkkuja käsitteleviin keskusteluihin, on tää hyvin yleinen ongelma.

      Poista
  2. Mullakin ihan kamala farkkukriisi päällä. Mollyistä luovuin juuri tuon saumojen repeilyn takia ja sen jälkeen en oo mistään löytänyt vastaavia korkeallavyötäröllä ja lyhyillä lahkeilla olevia farkkuja :( Noi Leviksen farkut kiinnostais mutta jälleen kerran lahkeenpituus jättää ne kauppaan. Struggle is real.

    https://tthekidult.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mollyissä on tosiaan se niiden malli, joka on niin ainutlaatunen. Viime kerralla jo iloitsin, että nyt ne on lujentaneet matskua viime kerrasta mutta ei... Kolme kuukautta ja riks, räks ja poks!

      Poista
  3. Kerro sitte ihmeessä myöhemmin onko hintansa arvoiset housut! Mollyt oon jo todennut kolmien farkkujen jälkeen ihan susiksi ja just nuo samat BikBokin Neverdenimit tuntuu myös siltä että saattaa kohta hajota.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, pitää koittaa muistaa! Vähintään muualla somessa :) Neverdenimien matsku on iiiihan erilaista verrattuna mihinkään mun koskaan kokeilemiini, mutta ne haurastuikin sitten yllättävän nopeasti noin viiden kuukauden käytön jälkeen (josta viimeset 2kk oli aktiivista käyttöä).

      Poista
  4. Onko näissä lahkeet ihan kunnolla tiukat kuten Mollyissa vai jääkö lörpöttämään? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan samalla tavalla eivät nuole nilkkaa kuin Mollyt, mutta toki mun on hankala sanoa tarkkaan, kun pituuden takia lahkeet menevät mulla kurttuun :-D Mutta eivät lepata tuulessa tai ole muutenkaan samanlaiset kuin noiden mun viime kesänä ihmettelemieni Neverdenimien lahkeet.

      Poista
  5. Oi noi farkut on mun luotot! Oon ihan älyttömän rakastunut noihin, parhaat mustat farkut mitä mulla on ikinä ollut :D Näitä on muuten joskus Carlingseissa aleissa, kannattaa bongailla myös niistä! Nää on mulle niin lempparit, että haluaisin myös toisen väriset, mutta just täydellisiä vaaleita MH:ta ei taida olla :(

    www.ellileppiniemi.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mielenkiinnolla jään odottelemaan, miten kauan nää pelaa mun käytössä. Ei kyllä millään tekisi enää mieli palata Mollyihin!

      Pitää pitää noita Carlingsin aleja silmällä. Mulla kun olisi nyt etsinnässä ihan perusdenimin väriset farkut ja koska ko. farkkusävy on mulla itselläni niin harvoin käytössä, voisin saada tästä mallista itselleni ne ajattomat ja pitkäikäiset perusfarkut itselleni... :)

      Poista
  6. Ite rakastan just noita Leviksen Super Skinny Mile High -farkkuja ja tällä hetkellä niitä löytyykin kolmessa värissä. Noi samaset mustat on ollu nyt parisen vuotta käytössä ja on pienestä haalistumisesta huolimatta muuten tosi hyvässä kunnossa! Ennen käytin kans Mollyja ja saatoin ostaa uuden mustan farkkuparin kolme-neljä kertaa vuodessa. Joten Levikset on kyllä ehdottomasti maksanu ittensä takas :)

    VastaaPoista
  7. Lisäisin vielä edelliseen, että pitkään käyttöikään on kyllä ehdottomasti vaikuttanu myös se, että oon pessyt näitä mahd. harvoin. Myyjäkin totes ostohetkellä, kuinka farkkuja tulis käyttää noin puoli vuotta ennen ekaa pesua, ja siihen saakka pesinkin pienet tahrat yms ihan käsin. Koneeseen heitän farkut vaan, kun ne on oikeesti tosi likaset tai tunkkasen hajuset :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mähän en siis oo viimeiseen pariin vuoteen ehtinyt edes pesemään mun farkkuja, kun ne on jo hajonneet ._. Noudatan siis itsekin tuota puolen vuoden sääntöä, mutta Mollyt ja NeverDenimit ei oo antaneet edes mahdollisuutta :'-D Toivotaan nyt, että nämä Levikset pääsisivät treffeille pesukoneen kanssa!

      Poista
  8. Nuita Leviksiä pitäisi kyllä joskus kokeilla!

    Never denimejä boikotoin, koska repesivät melko vähän käytettyinä haaroista kesken työpäivän - ei ollut kivaa :D Mollyjä oon käyttänyt, mutta ei ne mitkään hyvät ole. Mulle atm parhaat on Cubuksen Jeggings janet, joita löytyy useammat kaapista - ihan jo halvan hintansa takia.

    https://heidi-karoliina-a.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on yhet JJ:t, mutta niistä hävis kaikki elastisuus ekassa pesussa. Ehkä sen takia pysyneet ehjinäkin jo yli kaks vuotta :-D Mutta suosittelen testaamaan Mile Highta, jos budjetti vaan sallii!

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne