DAILY ESSENTIALS

11. helmikuuta 2017

Postaus sisältää affiliate-linkkejä*

IMG_78062

Mun arkiaamut on nykyään entistäkin kiireisempiä. Mä olen koko ikäni ollut enempi sellanen iltavirkku ihminen ja inhosin aikasia aamuherätyksiä jo tarhaikäisenä - sama meno jatkuu näin aikuisena ja nukun niin pitkään kuin vaan on mahdollista. Mun kohdallani se tarkoittaa kuudelta käyntiin pärähtävää herätyskelloa ja jokseenkin minuuttiaikataulutettua aamua. Vaikka mulla on 55 minuuttia aikaa valmistautua päivään, ennen kuin mun täytyy kipittää bussipysäkille, pilaa pienikin ylimääräinen toimi koko aamun. Tähän saakka meikkipöydän siivoaminen meikkaamisen jälkeen on ollut yksi näistä ylimääräiseksi laskettavista askareista ja arkisin oma pöytä onkin ollut yksi hävityksen kauhistus, kun ei meikkejä enää illalla kotiin tullessa kiinnosta jemmata takaisin lipastoon.
  Kävinpä aikaisemmin tällä viikolla siis Tigerissa. Mulla on noita muovisia säilytyssysteemejä muutenkin olemassa, mutta tuo minilipasto on ollut omasta mielestä niin vietävän ruma, että se on saanut pysyä kaupan hyllyllä. Nyt halusin kuitenkin mahdollisimman äkkiä ja mahdollisimman edullisesti jonkin systeemin, jolla päivittäisessä käytössä olevat meikit saisi pidettyä käden ulottuvilla ja järjestyksessä

IMG_77162

Lipaston ylimmässä laatikossa mä säilytän pääasiassa pohjameikkitarpeita. Kulmamaskara ja kulmapomade löytyvät samaiselta osastolta, kun ne eivät mahdu millään tavalla fiksusti alempaan laatikkoon ja haluan pitää laatikot määrällisesti edes jossain tasapainossa. Tällä hetkellä mulla on käytössä Smashboxin huokosia pienentävä Photo Finish -primeri, Make Up Foreverin Ultra HD -meikkivoide sekä viimeisiään vetelevä MACin Pro Longwear -peitevoide. Näiden lisäksi laatikosta löytyy Loracin silmämeikin pohjustaja sekä tuo Essencen holy grail kulmamaskara ja Anastasian Dipbrow Pomade. Mä en tällä hetkellä käytä laisinkaan poskipunaa, koska ulkona vallitseva pakkaskeli saa meikäläisen posket hehkumaan punaisena ihan ilman meikkiäkin.

IMG_77112

Alempi laatikko kätkee sisänsä vielä pohjameikkiin lukeutuvat Benefitin Hoola-aurinkopuuterin ja MACin Mineralize Skinfinish -puuterin, jota käytän tällä hetkellä highlighterina. Tästä laatikosta löytyy myös loput kulmatarpeet, meikkikynien teroitin sekä ripsiväri. Nuo kulmakynät - Anastasian Brow Wiz ja Maybellinen Brow Precise - ovat muuten seuraavina Pihistä vs panosta -tuotteina. Mä olen jo yli vuoden päivät ollut tunnollinen Brow Wiz -fani, mutta Maybelline on tässä kohtaa päässyt tekemään aikamoisen hattutempun, sillä käytän sitä tällä hetkellä huomattavasti useammin. Syy sille selviää seuraavasta Pihistä vs panosta -postauksesta!

IMG_77182

Hullua ajatella, että joskus on muka oikeasti selvinnyt elämästä ilman meikin viimeistelysuihkeita. Tällä hetkellä mun varastot tosin ovat ihan pisaraluokkaa, sillä mun molemmat suosikit - Urban Decayn Chill ja MACin Fix+ - ovat ihan finaalissa, eikä kumpaakaan saa lahtelaisista kivijalkakaupoista. Mä olen tällä hetkellä kaikenlisäksi niin tuhottoman kyllästynyt Postin toimintaan, ettei mua kiinnosta tilata näitä mistään. Pitänee siis toivoa, että harkkaesimiehellä olisi mulle töitä Helsingin päässä, niin pääsisin kertaheitolla uusimaan litkuvarastot. Onneksi makkarin lipastosta löytyy vielä Essencen suihke, joka sekin on ihan käypää kamaa, mutta noh.. Kun tottuu ajamaan Ferrarilla päivittäin, ei ole mitenkään hirvittävän helppoa palata tavallisen perheskodan puikkoihin.

IMG_77372

Huulipunista mä olen valinnut pöydällä säilytettäväksi ne tämän hetken kaikista lemppareimmat. Huultenrajauskynissä luotan MACin, GOSHin ja Essencen tarjontaan, mutta huulipunien suhteen en ole niin ronkeli. Anastasian nestemäinen huulipuna sävyssä Crush on ehdoton suosikki arkena käytettäväksi, mutta mun huulet ovat tällä hetkellä kosteustasapainoltansa niin ailahtelevaiset, että oon ihan suosiolla tukeutunut joko pelkkään huulirasvaan tai hyvinä päivinä NYXin Creamy Round -huulipunaan sävyssä 529 Thalia. Se näkyy tuossa ihan etualalla ja on mun ainoa huulipuna, jonka lopputulos ei ole missään määrin matta. Aivan ihana ja pakkasen pahoinpitelemätkin huulet tykkää.

IMG_77442

Luomivärien kanssa mä olen arkisin suhteellisen laiska, mutta mikäli pongahdan pystyyn tasan kello kuusi enkä jää vetelehtimään peiton alle, niin saatan väsätä jotain melko näyttävääkin omaa arkea piristämään. Tällä hetkellä sellainen kaikista tyypillisin silmämeikki sisältää omalla kohdalla melko lämpimiä ja/tai neutraaleja sävyjä, kuten esimerkiksi White, Cream, Taupe, Mauve ja Sable Lorac Pro -paletista, Salted caramel, White Chocolate ja Semi-sweet Too Facedin Chocolate Barista sekä Tempera, Raw Sienna, Buon Fresco ja Red Ochre Anastasian Modern Renaissancesta. Harvemmin väsään silmämeikkiä vain yhden paletin turvin, vaan haluan ottaa omistamastani kaiken mahdollisen irti ja yhdistellä palettien sisältöjä keskenään niin paljon kuin mahdollista!

IMG_77572

Mä en ole moneen vuoteen omistanut "kunnollista" hajuvettä, sillä Victoria's Secretin Fragrance mistit ovat ajaneet asiansa omasta mielestäni ihan hyvin ja syksyllä käytin Budapestin lentokentältä ostamaani, kätevästi laukussakin mukana kulkenutta VS:n Xo, Victoria -nimistä tuoksua roll on -muodossa. Tällä viikolla sain kuitenkin Ellokselta* jo pitkään haaveilemani tuoksun, jota olen viimeiset puoli vuotta kaavaillut myös häätuoksukseni. Kyseessä on siis Hugo Bossin Ma Vie* ja sain tämän blogiyhteistyönä arkeani sulostuttamaan - en ole aiemmin tullut edes ajatelleeksi, että Ellokselta löytyisi hajuvesiäkin.
  Mä olen sellainen ihminen, jolle tuoksut ovat ihan äärettömän suuri osa muistijälkeä ja esimerkiksi Sokoksella joskus muinoin omistamiani hajuvesiä tuoksutellessani palaan toistuvasti niihin hetkiin, joina olen kyseisiä tuoksuja käyttänyt. Toivottavasti Ma Vie johdattaa mut vielä vuosienkin päästä takaisin tähän aikaan, kun hääsuunnittelut olivat kuumimmillaan. Eilen haistoin tämän samalla, kun näin vihkisormukseni ensimmäistä kertaa. Alku on siis ainakin aivan loistava!

IMG_77642

Enhän mä nyt tällaista pakkelimäärää naamaani ihan joka ikinen aamu tunge. Välillä mennään pelkällä pohjalla ja kulmilla, toisinaan vietän aamustani ainakin 45 minuuttia peilipöydän ääressä yrittäen mahduttaa siihen kaiken mahdollisen huolellisesta meikkipohjasta bomb diggity -silmämeikkiin. Mä olen vuosien aikana kasvanut vähän siihen suuntaan, että hyvin olevien hiusten sijasta hyvin oleva naama on huomattavasti tärkeämpi osa onnistunutta päivää. Tietysti sitä voi nykyisin lähteä ihmisten ilmoille hiihtelemään myös ihan täysin ilman meikkiä, mutta kyllähän se nyt vähän kasvattaa itsevarmuutta, kun kulmakarvat ei sojota jokaiseen ilmansuuntaan ja otsaan yön aikana ilmestynyt jättinäppy on piilossa meikkikerroksen alla. Mukanani mä sen sijaan kuljetan pelkästään huulituotteita, vaikkakin täydellinen kivipuuteri on tällä hetkellä hakusessa. Juurikin sen takia, ettei mun jättiläismäinen Grimasin irtopuuteripurnukkani löydä hyvää paikkaa edes tästä pöydältä vaan on säilytettävä muualla.

Mites teidän arkiaamut? Pipo päähän ja ovesta ulos vai tuntien laittautuminen, vaikka se vaatisi jo kauan ennen kukonlaulua heräämistä?

16 kommenttia

  1. Nykysin en jaksa enää niinkään välittää naamastani, oon saanu ihon hyvään kuntoon, niin pipo päähän ja menox :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtava kuulla :) Ite en oo koskaan mistään hirvittävä huonosta ihosta kärsinytkään, mutta joka-aamuinen meikkaus on itselle tapa vähän rentoutua ennen päivän menoja. Joku toinen nauttii kupin kahvia tai lähtee lenkille :-D

      Poista
    2. Hah mulla on ihan sama! Kaikki aina kysyy, että miten kerkeän, mutta se on mulle tosi tärkeä hetki itseni kanssa. :-) Mulla on usein kuppi kahvia siinä vieressä ja ehkä pala suklaata.

      Poista
    3. Maija: Viikonloppujen hitaina aamuina erityisesti ihan parasta! Tietty oon ite meikkaamatta, jos käyn esimerkiksi vaan kaupassa tai vanhempieni luona, mutta sillon kun oma arkirytmi oli vielä suhteellisen epäsäännöllinen, saatoin kuluttaa ihan surutta peilin edessä melkein kolmatta tuntia ihan vaan nauttien jokaisesta siveltimen vedosta :-D Nyt ei aamuisin tietysti ehdi nauttia samalla tavalla, mutta mulle on tärkeetä alottaa joka aamu tossa oman peilipöydän ääressä Aamulypsyä kuunnellen :-)

      Poista
  2. Miten käytät tota fix+? Laitatko siis noita molempia samaan aikaan vai miten 😂 mulla löytyy ud mun ton fix+ haluisin myös, en vaa tiiä onkonse tarpeellinen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Fix+ on mulla sellanen monitoimisuihke :-) Käytän sitä meikin alla, meikkauksen aikana ja meikin jälkeen, välillä vaan jossain vaiheessa meikkausta ja välillä en ollenkaan. Ihan loistava tuote esimerkiksi luomivärien pigmentin esiin tuomiseen, kevyen meikin primerina ja kuivan ihon viimeistelysuihkeena - puuteri ei aina oo ystävä 😄 UDta taas käytän aina, kiinnitän sillä muuten koko muun meikin, mutta ripsivärin laitan vasta sen jälkeen. Alla voi siis olla parikin kerrosta Fix+:aa tai sit sitä ei oo ollenkaan, riippuu vähän fiiliksestä ja lopputuloksesta, jonka haluan.

      Fix+ ei tosiaan toimi varsinaisena kiinnityssuihkeena, mutta kuivalla iholla se sulauttaa puuterisimmankin tuotteen ihanasti ihoon :>

      Poista
  3. Mulla on noita läpinäkyviä vetolaatikostoja kaksin kappalein meikkipöydällä + tuo samanmoinen huulipunateline... ei ne meikit niissäkään pysy :D melkein hävettää miltä toi mun pöytä taas näyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. NSB:ssä ehdotettiin mulle niitä Suomalaisessakin myytäviä Palaset-laatikostoja... Juu, ei, kyllä mä ajattelin investoida seuraavaks vähän isompaan pöytään ja Ikean keskikorkeisiin Alex-laatikostoihin :-D

      Poista
    2. hahaaaaa, just kattelin Alexeja Ikean sivuilta, kun haluaisin uudistaa mun meikkinurkkauksen kokonaan. Haluaisin sen pöydän missä on kiinni sivussa Alex-laatikosto, eli en sitä täyskokoista... Ehkä joskus sekin, mutta vielä en tartte :D Ja sitten kunnon peili ja valot sivuille. Mä oon ihan täpinöissä nyt. Joku outo kevätsiivousinnostus iski.

      Poista
    3. Arvaa ku ite haaveilin ensin ihan samasta setistä, mutta sitten tuli ajatus, että mitä jos molemmat pöydän jalat ois niitä lipastoja... Marmatin tolle toiselle puoliskolle, että tarviin lisää lipastotilaa ja se totes vaan, että ei kun mä tarviin vähemmän meikkejä :'-D

      Poista
  4. Ihanalta näyttää! :) ihan tutulta kuulostaa, ettei mikää pysy järkässä :D mun sotkuinen valtakunta on tällä hetkellä pesukoneen päällä :D jos vähän ryhdistäytyisi ja hakisi kaupasta edes noita muovilaatikoita :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistan kans ennen ku itellä oli tota meikkauspistettä olemassakaan, niin mä kansa räjäyttelin pesukoneen päällisen ihan säännöllisin väliajoin. Edellisessä kämpässä mun meikit oli milloin missäkin.. :-D Että kyllä toi yks tietty lokaatio meikeille tietysti helpottaa elämää, mutta ei siitä oo mitään hyötyä, jossei silloinkaan löydä etsimäänsä! Meikkipussitkin on yks saatanan keksintö, kun pitää reissuun lähteä. Mä kun haluan, että kaikki on esillä ja joten kuten siinä järjestyksessä, jossa niitä käytän... #sekopää

      Poista
  5. Ihan huippua, kuinka jaksat panostaa näihin postauksiin näin paljon! :-) Tykkään!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihan superisti huomiosta, tää merkkaa mulle todella paljon!! :')

      Poista
  6. Hei mistä oot ostanut tuon urban decayn makeup setting sprayn? Yritin katsoa Sokoksen verkkokaupasta mutta luki että vain myymälöistä.. Eikä täällä missä asun ole lähelläkään yhtään sokosta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan Sokokselta mä oon sen tilannut marraskuussa :-D Jännä jos se on yhtäkkiä vedetty pois verkkomyynnistä.

      Poista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne