JÄÄTÄVÄÄ TYKITYSTÄ

8. tammikuuta 2017

Vuoden ensimmäinen viikko menikin sitten aika vauhdilla, vai mitä? Mä oon kyllä edelleen ihan viime vuodessa ja mun puheesta saattaa havaita "tänä vuonna" -tyyppisiä möläytyksiä, vaikka viittaisinkiin vuoteen 2016. 
  Loppiainen on nyt kuitenkin ohitse, joulukoristeet odottaa eteisen nurkassa pääsyä varastoon ja meillä alkaa huomenna arki, kun mä aloitan työharjoittelun klo 9. Mä en ihan oikeasti voi edes sanoin kuvailla, kuinka innoissani mä tästä työharjoittelumahdollisuudesta olen! Laitoin syksyllä hakemuksen kyseiseen yritykseen vähän toisenlaista työtä silmälläpitäen ja kun sieltä ei sitten kuukauden sisällä kuulunut mitään, mun harjoittelusta vastaava opettaja kehotti ottamaan yhteyttä erääseen toiseen saman yrityksen työntekijään, joka oli kysellyt Lahden ammattikorkeakoululta harjoittelijaa. Kävin vielä ennen joulua haastattelussa ja taisin pienen mutkan kautta päästä vähän parempiin hommiin kuin mihin olin ensimmäisellä kertaa yrityksessä hakenut. Haastattelutilanteessa teki nimittäin mieli vajota pöydän alle, kun multa kysyttiin, että onko matkustaminen tuttua ja oletuksena ajattelin heti jotain Lahti-Helsinki-välin suhaamista vastaten sitten vähän näitä ajatuksiani sivuten, että kyllä junat on tuttuja matkustusvälineitä. Kun mulle selvisi, että kyse oli ihan kunnon matkustamisesta Suomen rajojen ulkopuolelle, oli mun leuka tippua sieltä neljännestä kerroksesta lattioiden läpi pohjakerrokseen. Ja vetää mut nolostustani mukanaan  mulle tuli siinä kohtaa ihan sellanen olo kuin olisin pahempikin ummikko, vaikka oon elämäni aikana reissannut ulkomaillakin ihan mukavasti :-D
  Luvassa on siis kaikenkaikkiaan ihan hullu kevät, koska Lahden lisäksi mä tulen suorittamaan harjoitteluani niin siellä Helsingissä kuin varmaan sitten vähän ulkomaillakin. Se siitä kahvinkeittämisestä ja papereiden pyörittelystä, jota ekana opiskeluvuotena kuvittelin harjoitteluni ajan tekevän. 

 
Tykkäsin koota teille kollaasin viime viikkojen Instagram-kuvista, jotka vähän sivuais tulevia postausaiheita. En edelleenkään lupaa mitään, mutta suunnittelupöydältä ja luonnoksista löytyy postauksia niin sisustuksesta, vaatetuksesta kuin kosmetiikastakin. Kyselin loppuvuodesta Snapchatin (@tsenana) puolella, että olisiko siellä mua seuraavilla kiinnostusta high-end vs market -tyyppisiä postauksia kohtaan, joissa vertailisin kahta samankaltaista tuotetta täysin erilaisista hintaryhmistä ja se sai kyllä erittäin positiivisen vastaanoton. Aiheeseen liittyen mulla olisi ainekset myös meikkimunien showdowniin, jossa vertailuun pääsisivät Beautyblender ja neljä halvempaa, vastaavanlaista meikkimunaa. 
  Mitä muihin aihealueisiin tulee, niin mun vaatekaappi koki joulun jälkeisten alennusmyyntien myötä pienen kohennuksen, kun juurikin työharjoittelua varten oli pakko hommata jotain snadisti siistimpää neuleita tursuavan garderobin jatkoksi. Myös makuuhuone on kokenut ihan pienen muodonmuutoksen ja tässä alkuvuoden aikana olisi tarkoitus saattaa vihdoinkin projekti sängynpääty loppuun saakka. Myös ruokapostauksia on luvassa äärettömän pitkän tauon jälkeen, sillä kehittelin joku tovi takaperin aivan mielettömän hyvän ja simppelin lohipastan ihan vaan muutamasta hassusta aineksesta ja sen reseptiä kyseltiin myöskin Snapchatissa jonkin verran.

2017 tulee todella olemaan mun ja meidän vuosi. Jäätävää tykitystä seuraavat 12 kuukautta, kun on vielä häät ja valmistuminenkin edessä. Myös J saa ammattipaperit käsiin tässä ihan lähipäivinä, vaikka epävirallisesti valmistuikin jo joulukuussa. Siirtyypä mun hääblogikin vielä erään kotimaisen häälehden alle tässä ihan lähiaikoina, joka sekin on ihan hullua. Ja täällä mä oon vaan möllöttänyt ekan viikon sekä ottanut kaiken irti tästä, kun ei vielä tarvitse tehdä mitään, mutta huomennahan sekin sitten muuttuu. Musta ei ihan tuu 8-16 konttorirottaa, mutta satunnaisiin luentoihin ja osa-aikaseen, iltapainoitteiseen duuniin tottuneena mulla tulee näinkin järjestelmälliseksi ihmiseksi olemaan opettelemista oman elämän sovittamisessa täysin erilaiseen kaavaan. Se ei kuitenkaan oo missään tapauksessa huono asia!

Mitä teidän alkuvuosi pitää sisällään? Kertokaa myös ihmeessä, miltä nuo mun väläyttelemät postausideat kuulostaa! Rentouttavaa sunnuntaita jokaiselle ♥

8 kommenttia

  1. Ehdottomasti kiinnostaa high end vs marketti tuotteiden vertailupostaukset :) itse metsästän jatkuvasti hyviä dupeja kalliimmista tuotteista koska en näe tarvetta kuluttaa 50€ euroa paletista brändin takia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla tosiaan on jo muutama tuote suunnitteilla tähän postaussarjaan, esimerkiks kulmakynä, primeri ja huulimeikkejä:-)

      Poista
  2. Vautsi mitä uutisia! Onneks olkoon mahtavasta harjoittelupaikasta ja tsemppiä uuden arjen pyöritykseen! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos oikein paljon! En oo hetkeen kokenut vastaavanlaista kiitollisuutta, kun usko omiin opintoihin on muutenkin vähän rakoillut viimeisen vuoden aikana :-D

      Poista
  3. MIhin pääsit harjoitteluun? Josset halua firmaa kertoa niin jos edes alan tms. Ja onnittelut joka tapauksessa huippupaikasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sisustuspuolen juttuja, markkinointia lähinnä ja jonkinverran logistiikkaa :-) Kiitos paljon!

      Poista
  4. Näinköhän sut tänään lääkäripäivillä vai oonko tulossa hulluksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No etsä tyystin hulluksi oo tulossa :-D hyvin mahdollista!

      Poista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne