EPÄSUOSITUT MIELIPITEENI

15. joulukuuta 2016

PC1568992
Ainakin yksi hyvin epäsuosittu mielipide on se, että tää mun tekoraato on mun mielestä kaikessa mauttomuudessaan ihan mielettömän siisti!

Kanariansaaret ei ole koskaanikinämilloinkaan houkutelleet mua lomakohteena. En varmaan menisi, vaikka joku muu maksaisi mulle matkan sinne. Turistirysän vielä siedän, mutta eihän siellä ole edes lämmin?! Merivesikin on jääkylmää ympäri vuoden, ainakin vuotuisten keskiarvojen mukaan.

Kissat on ihan kamalia otuksia. Tietysti kissojakin on yksilöitä ja jokainen eläin on vauvana söötti, mutta kyllä koirien yleisesti kaistapäinen, miellyttämisenhaluinen ja kuolaava olemus on enempi mun mieleen.

Osaan small talkia ja se on mun mielestä jopa ihan mukavaa, mutta rehellisesti sanoen aika harvassa on ne hyvänpäiväntutut, joiden elämä tai asiat mua todella kiinnostaisi. Jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee ja jos J jotain on mulle tän meidän 6,5-vuotisen taipaleen aikana opettanut, niin sen, että "jaa" on hyvä vastaus about kaikkeen. 

Historia on heittämällä mielenkiintoisin oppiaine peruskoulussa ja lukiossa.

PC1568882

Mustamakkara on mun suurinta herkkua. Etenkin puolukkahillon ja punaisen maidon kanssa. Mun tekee myös säännöllisin väliajoin mieli maksalaatikkoa, verilettuja ja siskonmakkarakeittoa.

Urban Decayn luomivärit ei oo mun mielestä niin loistavia kuin mitä hehkutetaan. Oon useammalla Helsingin reissulla käynyt mallailemassa about kaikkia nakupaletteja kämmenselkään, mutta ei ne vaan ikinä säväytä. Naked 3 riittää mulle oikein hyvin, vaikken mä siitäkään oo enää alkuhuuman jälkeen saanut mitään erikoisempaa(=mattasävyjä kummempaa) irti. Markkinoilla on niin paljon pigmenttisempiäkin vaihtoehtoja, että pistän rahani ennemmin niihin.

Paklaamisesta puheenollen; mulle on ihan yks nökönnuuka, onko jollakin vahvan silmämeikin lisäksi myös vahva huulimeikki vai ei. Säännöt on tehty rikottaviksi, meikatessakin.

Se on yhtä shaibanjauhantaa, että joku hedelmä tai raakasuklaa ihan oikeasti auttais suklaanhimoon. Jos mun tekee mieli suklaata, niin sit mun tekee mieli suklaata ja se menee täydellisesti ohi vasta sitten, kun oon saanut sen suupalan suussa sulavaa maitosuklaata.

PC1568832
Coat, top, beanie & shoes | Junkyard (saatu)*

Kardashian-Jenner -klaani on mun mielestä ihan älyttömän älykäs poppoo. Miten se perisuomalainen sananlasku nyt menikään - hullu työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä..?

Idols, Talent, X Factor... Ei toimi. Ei vaan... Ei.

Kaikki vastaanottokeskukset pitäisi sulkea, jokainen maahanmuuttaja lähettää takaisin sinne mistä on tullutkin, Donald Trump oli tosi hyvä valinta Yhdysvaltain presidentiksi, opiskelijoilta sekä lapsiperheiltä pitäisi talouden näkökulmasta leikata lisää, Johanna Tukiainen on kaunis nainen ja miehen euron kuuluukin olla naisen 80 senttiä... Tai sitten ei, mutta näitä postauksia muiden epäsuosituista mielipiteistä on ollut ihan jumalattoman tylsää lukea, kun ei kukaan kehtaa kertoa "oikeasti epäsuosituista" mielipiteitään. Ei mua itseänikään huvita heittäytyä suden suuhun ja avata keskustelua tämänhetkisistä kuumista perunoista, koska tätä blogia voi lukea esimerkiksi tuleva työnantajani. En myöskään odota esimerkiksi kenenkään lifestyle-bloggaajan avaavan tuntematomille omaa henkilökohtaista poliittista kantaansa, mutta toistaiseksi oon aina vaan pettynyt muiden bloggaajien epäsuosittuja mielipiteitä lukiessani. Yksikään niistä ei oo saanut mua puolustuskannalle saati ärsyyntymään.

Ollaanko eri mieltä yhtään mistään vai menikö metsään nämäkin epäsuositut, vaikkakin suhteellisen salonkikelpoiset, mielipiteet..?


Postaus ei sisällä affiliate-linkkejä,
yhteistyössä Junkyard

23 kommenttia

  1. Ehdin olla tuon vikan kohdalla vähän että wtf, johan täällä tulla töräytettiin kaikki ulos yhteen pötköön, kunnes luin loppuun ja voin sanoa että siinä on se kohta, josta oon 100% samaa mieltä. :D Samalla se on syy miksi mun olis vaikea toteuttaa tällasta itse... se mielipiteiden suosio/epäsuosio riippuu niin paljon siitä, kuka sen lukee. Omasta mielestäni mulla ei oikein oo epäsuosittuja mielipiteitä, mutta sehän riippuis ihan siitä, keneltä kysyis. Ja toki se riippuu tyylistä ja sanamuodoista, jolla asian esittää (tyyppiesimerkkinä "En pidä koirista" kuulostaisi mielipiteeltä, "Koirat on hirveitä" yleistävältä väitteeltä, jonka joku voi kokea loukkaavaksi tai hyökkääväksi), ja siten on aika helppo säädellä, haluaako tieten tahtoen hakea konfliktia, vai jakaa oman perustellun mielipiteensä. Mutta koska ihmiset ottavat helposti itseensä huonosti muotoillut mielipiteet, on siitä tahallisesta kärjistämisestä ja yleistämisestä tullut yleinen tapa hakea omalle mielipiteelleen huomiota ja herättää kohua, jolloin perustellut ja rauhanomaisemmin esitetyt mielipiteet (olivat ne sitten ns. suosittuja tai eivät) jäävät mediassa täysin niiden jalkoihin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan totta! Nää postaukset on olleet nyt pinnalla ja munkin oli hirveen vaikea lähteä tätä toteuttamaan, sillä koen just esimerkiksi poliittiset mielipiteeni yksinä henkilökohtaisimmista asioista, joita tavallisella pulliaisella voi olla. Mutta toistaiseksi ilmoille päässeet "epäsuositut mielipiteet" on olleet aika lintukoto-settiä eikä ihan kaikilla bloggaajilla oo ollut selvillä, mitä tällä teemalla haetaan takaa. Oon lukenut jopa todella yleisesti hyväksyttyjä mielipiteitä näistä postauksisya viimeisen kuukauden aikana :-D

      Se on nimenomaan se tapa, jolla tuo mielipiteensä ilmi. Demi, vauva.fi ja Äitylit on kieltämättä opastaneet mua sen kanssa, mikä on ihan överisettiä ja josta kannattaa pidättäytyä vaikka kuinka haluais provosoida, mutta olis näistä postauksista kivempi lukea ennemmin vaikka julkisesta imetyksestä kuin Babylipseistä tai joulukuusen väristä..

      Poista
  2. Tää oli hyvä! Kanariansaarien puolustukseksi voin sanoa että oli muuten lämmintä ja nättiä! Tottakai menisin mielummin jonnekin muualle, mutta perheen kanssa kun matkustettiin, ei heillä ollut muuta kriteeriä kuin aurinko, lämpö ja edullisuus ja kanariansaaret olikin ainut paikka missä euroopassa on lämmintä talvella. Vähän kyllä hävettää aina sanoa et oon käynyt vaan kanariansaarilla... Ja niin totta, suklaahimoon ei auta muu kuin se suklaa, mutta mustamakkara, maksalaatikko, veriletut ja siskonmakkarakeitto ei saa multa ymmärrystä :-D ja kissat! hyi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, oon mäkin reissannut Alanyassa useampaan otteeseen perheeni mukana ja se on jees paikka nollata, mutta emmä enää välttämättä omia rahojani Turkin reissuun käyttäisi 😄 Kanariansaarissa hirvittää kaikista eniten se Atlantti, joka on niillä kohtaa merenä kylmempi kuin vaikkapa Välimeri. Porukat oli joitain vuosia sitten siinä holleilla Maderialla ja rakkauden +40 lämpötiloja kohtaan mun kanssa jakava isäni totesi sen jälkeen, ettei enää ikinä. Mut me ollaankin armottomia vilukissoja :-D

      Poista
  3. Mä en vaan käsitä tota kissa "vihaa". Tai no käsitän siinä mielessä, että onhan tää pallo täynnä ihmisiä, joiden kimppuun on vaikkapa koira hyökännyt ja siitä on jäänyt joku pelko koiria kohtaan ja tällöin leimaa kaikki maailman koirat hirveiksi. Kissoilla sama juttu; huonot kokemukset ja "henkilökemioiden" kohtaamattomuus johtavat yleiseen mielipiteeseen jonka mukaan kaikki kissat on ilkeitä introvertteja. Totta, että kissoilta puuttuu yhtä suuri miellyttämisen halu, kuin koirilta ihan jo näiden kahden lajin erojen takia. Koira on lauma eläin ja kissa taas ei jne. jne. mutta en pidä tätä ollenkaan huonona piirteenä ja rotukohtaisiakin eroja on suuresti. Sukulaisten 7 henkistä koiralaumaa kymmeniä kertoja hoitaneena kokemusta aivan ihanista tapauksista löytyy, mutta se alati tapahtuva hössötys, seuraaminen ja häsellys käy kyllä päivän jälkeen hermoille :D. Kissojen kanssa olen ollut tekemisissä lapsesta saakka ja tälläkin hetkellä yhden rakkaan murusen omistajana voin todeta kissojen sopivan enemmän omaan mieleen laatuun ihan heittämällä. Kissat ovat sopivan sosiaalisia ja rauhallisia. Niiden hellyyden osoitukset ovat itselleni jotenkin aidompia, koska tiedän että ne eivät johdu siitä että ne haluaisivat jotenkin miellyttää vaan kun halituttaa niin sitten halitaan ja kohta taas ei :D Tavallaan tarviin sellasen itsenäisen yksilön joka tarjoaa haastetta koulutuksessa, mutta myös kiintyy omistajaansa. Kissa on kovin aliarvostettu lemmikkinä mikä näkyy suurina hylkäämistilastoina, kissojen terveydenhuollosta kitsasteluna, sekä ilmaiseksi jaettavista kissoista. Voisin paasata asiasta vaikka kuinka, mutta ehkä lopputulema on se, että ei pitäisi tehdä parin huonon kohtaamisen perusteella arviota kaikista samaan eläinlajiin kuuluvista eläimistä. Kissojen kanssa kommunikointi ja niiden ruumiinkielen lukeminen ovat paljon haasteellisempia kuin koiran, mutta toki jokainen lemmikkiä harkitseva ja sellaisen omistava ottaa omaan elämäntyyliinsä, harrastuksiinsa ja luonteelleensa sopivan perheenjäsenen :) Kyllä mäkin joskus oman koiran varmasti tuun ottamaan, mutta toistaiseksi mulle riittää sukulaisten koiralauma ja omat kisut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä sanoisi niinkään vihaavani kissoja, se on aika vahva sana. Mutta mulla on myös äärimmäisen huonoja kokemuksia sellaisista oikein stereotyyppisista kissoista, joten jo pelkästään sen takia kannan koko lajia kohtaan vähän kaunaa. Suurimmilta osin kissojen ihanuuden ymmärtämättömyys perustuu kuitenkin siihen, että mä olen kasvanut koirien keskellä, enkä sen takia koe kissaa järin mielenkiintoisena lemmikkivaihtona.

      Oon mä elämäni aikana tuntenut mukaviakin katteja, kuten tuosta yksilöllisyydestä mainitsinkin ja kavereiden kisuja on ollut ihan kiva leikittää, mutta kokonaisuutena mikään kissalaji ei ole herättänyt mussa suuria tunteita tai halua ottaa omaa kissaa/leijonaa/ilvestä. Niitä muutamaa mukavaa misua lukuunottamatta on mun tapaamistani kissoista valtaosa ollut enemmän tai vähemmän perseestä, kun on juurikin tottunut siihen koiran vastaanottavaisuuteen ja miellyttämisenhaluun :-D
      Mulla ei kuitenkaan ole kaunaa niitä ihmisiä vastaan, jotka kissoista pitävät. Mun lapsuuden paras kaveri on ihan mieletön kissafani, samaten yksi mun kaasoista. Enemmän mulla nousee niskavillat pystyyn, jos ihminen ei pidä mistään eläimistä :-D

      En tiedä sitten, mikä todella määrittää sen, onko ihminen kissa- vai koiraihminen. Tai sen, ettei pidä eläimistä laisinkaan. Ulkoiset tekijät elämän alkutaipaleella vai onko se jossain syvemmällä geeniperimässä?

      Poista
    2. Siis mä en ole elämäni aikana tavannu kun YHDEN kiltin kissan 20sta! Tuo yksi oli mun vanhemmilla, kun synnyin, mutta antoivat mun isovanhemmille kun veli syntyi. Se kisu oli ihana!

      Mutta.. Serkkujeni kissa on ihan hirveä, se raapii ja puree ja sähisee vaikka menis vaan sen ohi :D mä kerran ruokin sitä ja kiitokseksi se raapas mun paksua neuletta ja kynnet jäi kii siihen (luojan kiitos että se oli paksu, muuten ois sattunut ja paljon) ja se neule jäi siihen, kun riisuin sen - pelastaakseni itteni, ettei se ryökäle kiipeä vielä päälle >_< veljen kissat ja kavereiden kissat yhtä kamalia..

      Koiraihminen henkeen ja vereen <3! En siedä niin itsekästä eläintä, kun mitä kissa on. Syy ehkä myös siihen, etten siedä itsekkäitä ihmisiä :d

      Poista
    3. En pidä juurikaan koirista ja mielipiteeni perustuu useamman eri rotuisen koiran tapaamiseen. Hieman yleistäen (kuten edellä kommentoineet suurista osista kissoista puhuessaan); ne vouhottavat ja riehuvat liikaa, haisevat pahimmillaan todella oksettavalle, ovat mielestäni "tyhmiä" ja liian miellyttämisen haluisia ja kaipaavat liikaa virikkeitä ja seuraa (eivät viihdy yksin).
      Kissoissa on se hauska, että ne ovat todella älykkäitä, ja vaikkakin kovasti siinä maineessa etteivät omistajastaan piittaa, niin kyllä tietämäni kissat osoittavat kiintymystään. Kissa myöskin viihtyy yksinäänkin, ilman että se kokee tarvetta tuhota kodin irtaimistoa tylsyyttään/ahdistustaan purkaakseen.

      Jätän tämän vain tähän :D (tästä aiheesta olen keskustellut kavereiden kanssa, eikä tämä tutkimus ole ainoaa laatuaan).

      http://www.huffingtonpost.com/2014/05/29/cat-people-dog-people-intelligence_n_5412245.html

      Poista
    4. Tulit sitten tyhmäksi haukkumaan :-D

      Mutta joo, nää on nimenomaan niitä näkemys- ja kokemuseroja :)

      Poista
  4. ihan pakko kommentoida että tää uus ulkoasu on I H A N A !! propsit ;-)

    VastaaPoista
  5. Mustamakkara <3<3 Hyvä teksti taas vaihteeks!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on niin hyvää!!! Ja harvinaists herkkua :-D Kiitos :>

      Poista
  6. Ja mun mielestä suurimmassa osassa näitä postauksia on ihan unohdettu se, mitä otsikossa sanotaan. EPÄSUOSITTUJA mielipiteitäni. Eli mielipiteitä, jotka jakavat kansaa. Ja sitten eräänkin bloggaajan postaus oli suoraan asioita, mistä hän nyt ei vain tykännyt. Jonottaminen. Millä tavalla tämä olisi epäsuosittu mielipide?

    Voisin itsekin tulla tähän huutamaan että ET VAAN OO TAVANNU SITÄ OIKEETA KISSAA ODOTAHAN VAAN mutta ehkä jätän keuhkoamisen muulle ajalle :D Tätä oli hyvä lukea (ja mustamakkara, hyi helv)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa kohtaan unelmieni kissan :-D

      Ja siis joo, tota just meinasin! Muutamasti lukenu ihan vaan yleisesti ihmisiä ärsyttävistä asioista ja jostain luin muistaakseni, että bloggaaja ei voi ymmärtää lasten lähellä tupakointia?! Harva ymmärtääkseni ymmärtää :-D

      Poista
  7. Huh, ihanaa! Olen luullut että KAIKKI pitävät UD:n luomivärejä, etenkin paletteja täydellisinä. Olen pitkään yrittänyt oivaltaa Naked 2:sen hienouden, mutta eiiii vaan iske. Mattasävyt tuntuu vaisuilta ja glitteriset tai muutoin hohtavat eivät yllä pigmenttisyydessään monenkaan brändin tasolle. Ehkä voin vihdoin luovuttaa sen kanssa ja keskittyä niihin muihin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä vähän ylihypetettyjä :-D tietysti jossei mitään muita paletteja omista, niin kyllä ymmärrän, että ne on jotain ihan mahtavaa. Mut nyt ku on päässyt kokeilemaan monia muita merkkejä ja paletteja, niin UD jää mm. pigmenttinsä kanssa kauas taakse :-D

      Poista
  8. Mikä huulipuna sulla on näissä kuvissa? Aivan ihana ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Essenceä all the way! Rajauksena longlasting lip liner sävyssä A Girl Next Door ja huulipunana Velvet Matte sävyssä 08 :)

      Poista
  9. Mitä meikkisiveltimiä suosittelisit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pihistä: Morphe Brushes
      Panosta: Sigma tai Zoeva :)

      Poista
  10. vau, pakko sanoa, että oot ihan mielettömän kaunis näissä kuvissa!!

    VastaaPoista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne