BUDAPEST HAUL: Kosmetiikka

3. marraskuuta 2016

Ois vaan pitänyt pitää kiinni siitä lupauksesta, etten anna enää mitään blogilupauksia ikinä. Mun oli siis tarkoitus esitellä Budapestin ostoksia videoitse heti reissun jälkeen, mutta tässä sitä taas ollaan. Reissusta on palattu kotiin 1,5 kuukautta sitten ja koko tän ajan mä oon varjellut ostoksiani vähän siihen malliin, että josko mulla kohta ois sellanen fiilis, että haluaisin istua kameran eteen löpisemään. Sellaista fiilistä ei kuitenkaan oo näkynyt eikä kuulunut ja nyt kun mulla taas vaihteeksi heräsi mielenkiinto blogia kohtaan, ajattelin jakaa nämä mun ostokset kahteen osaan ja kertoa niistä kunnon vanhalla tavalla. Eli siis kuvin ja tekstein.

Mä kirjoittelin jo aiemmin itse reissusta täällä ja siellä avasin vähän Budapestin shoppailumahdollisuuksia. En siis suotta kerro samasta aiheesta toiseen kertaan, mutta sen mä kyllä tässä kohtaa vielä sanon, että Budapestissa on mitä shoppailla! Mua ei tällä kertaa kiinnostanut perinteiset matkamuistot tai paikalliset ruokatuomiset, joten onneksi kaupungissa oli vaikka ja mitä myös mun kaltaiselle kosmetiikkakahjolle. Hinnoista mulla ei ole enää tuon taivaallista käryä ja kuititkin viskoin menemään samalla kuin jäljelle jääneet forintin hilutkin, mutta hintataso oli vaihtelevasti eurosta useampaan edullisempi kuin täällä Suomessa.

PB0364042 
MAC (Helsinki-Vantaa ja WestEnd-ostoskeskus): Pro Longwear Concealer -peitevoide sävyssä NC15, mattahuulipuna sävyssä Pink Plaid, Mineralize Skinfinish -mineraalipuuteri sävyssä Soft & Gentle, huultenrajauskynä sävyssä Soar ja Fix+ -monitoimisuihke

Tuhlasin heti kättelyssä 75 euroa, kun päästiin lentokentällä turvatarkastuksen läpi. Tax free -myymälästä ulos päästyäni olin jo vähän sitä mieltä, että mun shoppailut on nyt tässä ja kaikki tarpeellinen on hankittu. Mutta noh, WestEnd-reissulla päädyin vielä piipahtamaan unkarilaisessa MAC-liikkeessä ja sieltä lähtikin mukaan tuo huultenrajauskynä. Toistaiseksi jokainen tuote on ollut ahkerassa käytössä!

IMG_64152 
Victoria's Secret (Budapestin lentokenttä): XO, Victoria -hajuvesi

Mä oon jo oikeastaan kasvanut yli Victoria's Secretistä. Brändistä meni tavallaan kaikki into, kun Suomeen avattiin myymälä. Sitä ennen se oli ollut se amerikkalainen unelmapulju, josta pyydettiin tuliaisia ja jossa oli pakko käydä, jos se tuli ulkomailla vastaan.
  Kotimatkalla eksyttiin veljen kanssa Budapestin lentokentän myymälään, kun tyyppi halusi ostaa tyttöystävälleen tuliaisia. Hommahan päättyi lopulta niin, että broidi venaili liikkeen ulkopuolella hyvän tovin, kun mä hajuvesihöyryissä koitin päättää, minkä tuoksun haluan arkipäiviäni sulostuttamaan. Ilmeisesti tein lopulta todella hyvän valinnan, sillä mä olen saanut tästä tuoksusta ihan älyttömästi kehuja vähän jokaisen ikäluokan edustajalta, vaikka J väittääkin kyseessä olevan ihan mummotuoksu...

IMG_64292 
Douglas & Müller: Cliniquen matkakokoinen ihonhoitosetti kuivalle sekaiholle ja Catricen Prime and Fine -pohjustusvoide

Petyin paikallisten Douglas-myymälöiden tarjontaan aika pahasti. Berliinissä samainen yritys myy mm. Benefitiä ja NYXiä, mutta Budapestissä löysin vain tylsiä sokkaribrändejä. Chanelia ja Dioria olisi ollut tarjolla ihan kyllästymiseen saakka, mutta mitään mielenkiintoista ei varsinaisesti löytynyt. Váci Utcan myymälässä törmäsin Cliniquen ihonhoitosettiin alennuksella varustettuna ja koska kyseiset tuotteet oli olleet mun ostoslistalla jo pitkään, lähti ne tietysti mukaan sen kummempia pähkäilemättä!
  Catrice on Essencen sisarmerkki ja vasta rantautumassa tänne Suomeen. Mä löysin hyllyjä Müllerin liikkeistä, mutta täyttöaste oli hyvin samanlainen kuin Suomessakin: hyllyt huusi eioota joka paikassa. Tuo primeri on kuitenkin ollut mun pintakuivalle iholle ihan todella hyvä ja tässä jo mietinkin, milloin Catricen hyllyt saataisi Lahteenkin...

IMG_64252 
Rossmann: Aussie Miracle Shine shampoo ja hoitoaine

Muuten oon todella tyytyväinen tekemiini kosmetiikkaostoksiin, mutta yksi asia jäi kotiin palattuani harmittamaan. Miksen ostanut enempää näitä Aussien tököttejä? 300ml pullot olivat nimittäin nelisen euroa kappale...

IMG_64182
LUSH (WestEnd): Whoosh-suihkujelly, Dream Cream -kosteusvoide ja Bubblegum-huulikuorinta

Näistä mun ostamistani LUSHin tuotteista kerroinkin ajatuksiani jo aikaisemmin. Ainoastaan tuo suihkujelly jäi käsittelemättä ja oon varjellut sitä tätä ostosten esittelyä silmällä pitäen. Ihanaa päästä vihdoinkin kokeilemaan, miten tuo niljakas hyytelölölliäinen toimii käytännössä!!!

♥♥♥

Mun kohteena reissussa oli erityisesti LUSH ja MAC. Kummassakaan en ollut ennen käynyt ja nyt kun tiesin, että vastassa on useampikin liike, tein budjetin ja ostoslistan jo etukäteen. Nämä kaksi olivat myös ylivoimaisesti mukavimmat liikkeet asioida, sillä myyjien englannintaito oli todella hyvä. Toki Lushissa meinasi mennä sormi suuhun, kun purkeissa tai hyllyissä ei lukenut sanaakaan englantia. Myyjä kyllä tarjoutui auttamaan, mutta jörönä suomalaisena passasin tarjouksen ja googlettelin vielä varmuudeksi tuotteiden nimiä puhelimella - Whoosh olikin täysi heräteostos. 

Jatko-osa tälle postaukselle onkin sitten vain ja ainoastaan vaatteista. Mä oon ihan hullun huono shoppailemaan uusia vaatteita tätä nykyä, mutta onnistuin silti tekemään muutaman ihan ykkösostoksen mm. Adidakselta ja Stradivariuksesta. Pysykää siis kuulolla!

10 kommenttia

  1. Kivoja ostoksia :) itsekin nykyisenä kosmetiikkahörhöilijänä matkoilla tulee kaluttua kosmetiikkahyllyjä. Vaatteet jää enemmännkin kauppaan. Lushia itsekin ostin Frankfurtissa käydessäni kesällä, vaikka sitä Helsingistäkin löytyisi. Siinä on oma hohtonsa vaan ostella ulkomailta��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niissä purnukoissa on se oma viehätyksensä, niin kotona kuin ulkomaillakin :-D Vaikka tarkkoja hintoja en enää muistakaan, niin Budapestin Lushista jäi erittäin positiivisena asiana mieleen se, että noi mun ostokset kustansi melkein parikymppiä vähemmän kuin mitä olisin Suomessa joutunut samasta setistä pulittamaan. Että ulkomailta ostamisessa todella on hohtonsa! ;-)

      Poista
  2. Mitä mieltä oot tosta Macin Fix+ -suihkeesta? Onko kokeilemisen arvoinen? Oon miettinyt ostavani sen, mutta oon lukenut vähän ristiriitaisia mielipiteitä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Fix+ todella jakaa mielipiteet :-D Mutta se on tosiaan niiiiiiiin omasta ihotyypistä kiinni, sopiiko se vai ei! Mun enempi kuivaan kallistuvalle sekaiholle iholle tuo on yks unelma! Siis ai herranjestas, kun sitä suihkasee ensin vähän pohjameikin alle, sit puuteroinnin yhteydessä ja lopulta vielä luomivärien ja highlighterin päälle ennen rajauksia, ripsiväriä ja huulipunaa <3

      Se on siis enempi raikastava kuin kiinnittävä, perimmäinen tarkoitus on ymmärtääkseni sulauttaa meikki ihoon. Mun iho hilseilee ja kiristää tosi herkästi, mutta fix+ kanssa oon päässyt siitä ongelmasta eroon. Ja jos puuteria tulee vähän liikaa, niin tolla on sillä helppo korjailla ja jälkikäteen tuoda kuulautta pohjameikkiin :-) Suihkeella on myös helppo lisätä luomivärien intensiivisyyttä, paljon kivempi siihen tarkotukseen kuin kiinnityssuihkeet tai vesi!

      Poista
    2. Kuulostaa kyllä varsin lupaavalta, joten voisin oikeasti ostaa ton. Ihanaa muuten, kuinka kattavasti vastaat kommentteihin! Moni bloggaaja voisi ottaa susta tässä kohtaa mallia.

      Poista
    3. Ilman muuta, jos tuntuu siltä, että valmiskin meikki kaipais vähän raikastamista! Tuo on kyllä siitä hyvä tuote, ettei 100ml pullo maksa ihan hirveän paljoa ja jos se ei kuitenkaan sovi itselle, niin on sit suhteellisen helppo tuote myydä eteenpäin :-)

      Ja kiitos ihan kauheen paljon! J aina valittaa, että mussa on liikaa räpätädin vikaa ja puhun liikaa, mutta kiva kuulla, että mun höpötysvastauksista on iloa :>

      Poista
  3. Kivoja ostoksia oot tehny.:) onko muuten nuo Aussien shampoot hyviä? Oon niitä joskus nähny tarjouksessa, mutten oon sit vielä kokeillu.:D

    http://jennislullaby.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin Miracle Moist ja tää Shine on ollut mun käytössä hyviä! Vähentää talven tullen sähkösyyttä ja 300ml putelit kestää ikuisuuden, kun pienempi määrä riittää vaahdottamiseen kerralla :)

      Poista
  4. Voiiiiiii, mulla ottaa nyt päähän! Mä kävin pyörähtämässä WestEndissä kans LUSHin liikeessä, mut jotenki en tajunnut et se on SE LUSH. Käännyin nimittäin ovella pois migreeniä aiheuttavan hajun takia. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se käry on kieltämättä ilmiömäinen :-D Voisivat tarjota ovella jonkinlaisia hengitysmaskeja tai nenäklipsejä, sillä yksittäiset tuotteet eivät kuitenkaan haise niin voimakkaalle!

      Poista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne