2ND HAND HAUL

10. toukokuuta 2016

Kulunut viikko ollaan saatu nauttia sen sortin helteistä, että heikompaa ihan hirvittää! Tai mua ainakin on hirvittänyt se, missä kunnossa mun kesägarderoobi on. Koska tässä nyt ainakin kovasti yritetään hoikistua, en mitenkään hirveemmin oo välittänyt maksaa täyttä hintaa tulevan kesän koltuista ja mistäs muualtakaan mä olen itseni tämän aatoksen myötä löytänytkään kuin kirpputorilta!

IMG_47832

Kukkapanta taitaa olla enempi viime kesän juttu, mutta mä en yksinkertaisesti voinut kävellä tämän ohi! Hintaa tällä oli noin 3 euron verran.

IMG_47512

Nää Mangon prässätyt pöksyt taitavat olla tällä kertaa se villi kortti. Ihan mielettömän väriset! Materiaali on miellyttävä ja venyy sen verran, että meikäläisen pohkeetkin mahtuu messiin kapeista lahkeista huolimatta. Voisin kuvitella nää yhdessä jonkun vähän siistimmän valkoisen lyhythihaisen puseron kanssa. Väljä puuvilla- tai pellavatoppi arkeen ja jonkinlaista nätisti laskeutuvaa matskua oleva pusero, kun tarttee tälläytyä. Hintaa näillä oli 2€.

IMG_47622

Tässä on nyt vaan toiset niistä kengistä, jotka oon kirpputorilta viime aikoina löytänyt. Sattuneesta syystä molemmat popolöydöt sopii paremmin syksyyn tai talveen, tietysti. Ekalta kirpparikierrokselta kiikutin kotiin nätskät saappaat (joissa riittää pohkeenympärys!!!) neljällä eurolla ja eilen bongasin vielä nämä nilkkurit, hintalapussa seisoi 3€. Onhan nämä aika maailmaa nähneen näköiset, mutta istuivat jalkaan niin uskomattoman hyvin, etten voinut jättää niitä sinne pöytään jonkun muun löydettäväksi.

P51047962

Meidän asunnossa on ovet asennettu hirvittävän matalalle. Eihän siinä muuten mitään, mutta meidän neliönkokoisessa eteisessä on kolme ovea, joita avataan alvariinsa ja ne ruttaa kaikki meidän jo omistamat matot. Matotta en halua tilaa jättää ja olikin yks jeevelin onni, että bongasin tän "lentävän maton" parilla eurolla! Tämä ei oo jatkuvasti (tai ihan yhtä pahasti) kurtussa, kuin edeltäjänsä.

IMG_47292

Hiihtelin tänään menemään tämä kolttu niskassa, joten pahoittelut itseruskettavarannuista. MUTTA EIKÖ OO KIVA? Ettekä ikinä arvaa, mikä tän mekon alkuperäinen ostopaikka on... Lidl?! Siis hitsit, enhän mä koskaan oo ollu mitenkään empiväinen kyseistä puljua kohtaan, mutta silti. Millon siellä on tämmösiä myyty? Jopa mun kirpparilta löytämäni trenssi on alunperin Lidlistä kotoisin.
Mekko on ihan hirvittävän nätti. Pinta on tommonen metka ja matsku vähän kollarimaista. Niskaa korostaa lapaluihin ylettävä kullanvärinen vetoketju. Ja hinta? Kaksi euroa.

IMG_48002

Mulla on ihan jäätävän paljon aurinkolaseja, enkä ihan oikeesti tarvitse enää yksiäkään uusia. Mut jumansviidu, et nää sopi tähän pärstään ihan hitsin hyvin eikä hintansakaan puolesta rokottaneet lompakkoa kuin parin euron verran! Tämmöset isot möhkölasit on kieltämättä enempi mun juttu, kun omistan mielettömän tuulenhalkojan.

IMG_47902

Mä en kuuna päivänä ois uskonut, että mun vaatekaapista löytyis joskus vaalea nahkatakki. Mut kuinkas kävikään? Maksoin takista huikeat 4€ ja se on kivaa vaihtelua mun jo omistamalle Bikbokin tummanruskealle oversized-rotsille. Pyylevänpuoleisena mamsellina oon alkanut vähän ikävöimään tämmösiä lyhyemmän mallisia takkeja. Näyttää jalat kivasti pidemmältä.

Miltä nää tän kerran kirppisostokset teidän silmään vaikutti? Musta tuntu, et olin ihan liekeissä, kun sylissä läpi Lanttilan kulkeneen vaatepinkan koko vaan kasvoi kasvamistaan. Edellisen kerran oon tehnyt näin paljon löytöjä yhdellä kertaa joskus lukioaikoina. Ootteko te tehneet kesälöytöjä kirpputoreilta viime aikoina?

28 kommenttia

  1. Missä kirppareilla sä oikeen shoppailet ku tuntuu et löydät aina kaikkee kivaa?! Ihanat noi punaset housut ja lidlin mekko, ai että! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä käyn aikalailla pelkästään Lanttilassa :-D Mut se riippuu ihan päivästä löytyykö mitään ja jaksaako keskittyä siihen ettimiseen :-)

      Poista
  2. Ei vitsit noi punaiset Mangon pöksyt on ihanat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyl ihan sikamageet! Ei yhtään mua, mut ehkä just siks niistä tykkäänki :-D

      Poista
  3. Siis vaaau mitä löytöjä! Etenkin nuo pökät! Vitsi kun pääsis itekki katsastaan jonku vähän isomman kirkon kirppareita, kun täällä oman kylän kirpparilla harvemmin tekee kummosia löytöjä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirppareita kiertäessä vaatii kyllä sellasta tietynlaista mielikuvitusta :-D Ihan kuppasiltakin kirpputoreilta voi löytää vaikka mitä aarteita ja monesti taas on tullu huomattua, ettei niiltä suosituimmilta tahdo löytää yhtään mitään. Mulla käy hitsin monesti sillai, et löydän tyylii yhen mekon tai neuleen enkä sit viitti niitten takia jonottaa kassalle ja jätän ne sinne muiden ostettavaks :-D

      Poista
  4. Tää postaus tuli sopivaan väliin kyllä just kun mulla on hirvee kirpparihinku päällä aika samoista syistä mitä sullakin! Kadehdin sun löytöjä! Onko Lahdessa muita hyviä kirppareita Lanttilan lisäks? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Cetori ja Pelastusarmeijan kirpputorit on sellasia, mistä ainakin mun kaverit löytää hirveen paljon kaikkee. Torix Holman Prisman vieressä on kuulemma osottautunu kans aika kivaks paikaks ja Launeella on sit läjäpäin sellasia tavarakirppiksiä, joista oon löytäny mm. meidän ruokapöydän :) Hollolan Sisustus & Kirppis Cierrätys kannattaa tsekata myös, jos näillä suunnilla tulee liikuttua!

      Poista
  5. Oi vitsi noi punaset pöksyt ♥ mää haluun kans! :-D

    VastaaPoista
  6. Noi mangon housut näyttää tosi upeilta ja toi väri on ihana :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, tosi kesäiset! Niiden kanssa kun yhdistäs vielä jonkinlaisen raitapaidan, niin oon ihan valmis merille :-D

      Poista
  7. Ei vitsit, ihan superkivoja löytöjä! Mä olen löytänyt kirppikseltä lähiaikoina vain kaksi t-paitaa mutta onneksi taas kohta pääsee kiertelemään :)


    http://vilhelmiinalyydiaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti tulevat kierrokset on tuottosampia! Kiitti :-)

      Poista
  8. tosi kivoja juttuja oot löytänyt! :)

    VastaaPoista
  9. Mielettömiä löytöjö! Lidl on kyllä oikeasti kunnon yllättäjä, siellä on välillä vaikka mitä kivaa huokeella hinnalla! Esim. Urheiluvaatteet on iha 5/5. Tuli himo lähtee itekki kirppistelee, en oo nykyisellä asuinpaikkakunnalla käynyt edes vielä kertaakaan kirpparilla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänään oli ihan pakko ihan pysähtyä Lidlin mainoslehtistä selatessa siihen vaatesivulle ja syynätä se tarkkaan läpi :-D Ja hei, käyhän ihmeessä uuden paikkakunnan kirpparit läpi. Tiedä mitä aarteita niistä voi vielä löytyä ;-)

      Poista
  10. Siis ihan järkkyjä nää sun lähiaikojen kuvat kun itseruskettavaläntit pistää väkisin silmään! En vaan tajua miks sitä pitää käyttää jos ei saa tasaisesti. Vähän ku laittais hiustenpidennykset joiden klipsit näkyy kilsan päähän vaan siks et saa pidemmät hiukset.
    Muuten sulla on kyllä ihan huippublogi, ja vaikka oot huimasti kehittynyt mm meikkauksessa niin kiva että sulla tulee tänne muitakin juttuja elämästä! Hyvää kesän odotusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä tähän nyt sitten sanoisi.. :-D Nilkat ja jalkaterät on näin talven jäljiltä se pahin ongelma-alue, mitä itseruskettavan käyttöön tulee. Kyllä mä itseruskettavani osaan levittää ja J on apuna esimerkiks selän kanssa, mutta tällä kertaa kevään eka levityskerta meni vähän reisille :>

      Kiitos palautteesta ja huisia kesänvaihdetta myös sulle! :-)

      Poista
  11. Siis mitä!! :D Miksen mä ikinä löydä yhtä siistejä juttuja kirppiksiltä ku sä? Etenki noi housut, i-ha-nat!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vuosien kokoemus ja harjaantunu silmä... Tai jotain :'-D Noi pökät on kyllä ihan puree lovee, nyt ku sais vielä ne hellekelit takas ni oisin happy!

      Poista
  12. NOI PUNAISET PÖKSYT!!! Mä niin haluan tuollaiset :-D

    Ja Lidlistä tekee kyllä yllättävän hyviä vaatelöytöjä, erityisesti muiden maiden Lidlistä oon tehnyt vielä parempia vaatelöytöjä! Vaatevalikoima on yleensä laajempi ja nykymuodin mukainen :-)

    Mun on varmaan pakko tehdä visiitti Lahteen ihan vain tuon kirpparin takia :-D Tosi hyviä löytöjä oot tehnyt myös hintojenkin puolesta. Mua ihan harmittaa kuinka (ainakin täällä paikallisissa) kirppareilla tuo hinnoittelu on levähtänyt ihan täysin ja tuotteista pyydetään överihintoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kevät on vähän tällasta kirpputorien kulta-aikaa, muina vuodenaikoina tarjonta on huomattavasti suppeempi :-D Kai se on joku juttu, et halutaan talven/edellisvuoden pölyt ja romut pois nurkista ennen kesää. Niinku siinä Lidlin mainoksessakin sanotaan, et me suomalaiset ollaan vähän tämmösiä kesää varten eläviä ihmisiä...

      Suosittelen Lanttilaa kyllä ihan täysillä! Ja jos vaan aikaa ja mahiksia löytyyn, niin Vantaan Lanttila on ainakin kaksinverroin hulppeempi :-) Kyllä täällä meilläkin törmää aina välillä niihin pöytiin, missä alin hintapyyntö jostain koltusta on 8€ ja kaikki muu sitä kalliimpaa.. Mutta ne onkin niitä pöytiä, joista kukaan ei mitään osta. Ehkä kysynnän ja tarjonnan laki jossain vaiheessa nappais näillekin kirppismyyjille tajuntaan? :-D

      Poista
  13. Taattua laatua, vain Lidlistä! Lidli on hassu paikka, sieltä löytyy oikeesti vaikka mitä. Niinku vaikka vohvelirautaa ja nurmikkomattoa. Ongelma on vaa siinä et non-food vaihtuu lähes kokonaan aina joka torstai, eikä seuraavia tuotteita tiedä etukäteen, vasta mainoslehdestä. Eikä kokoja oo mitenkään kauheesti, ja ne ehtii loppua jos on vähääkään menevämpi tuote. Mut kannattaa välil kattoo, nyt tulee kesän maksimekot jotka on <3

    T. opiskelujen ohella lidliläinen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän siinä onkin, pitää olla haukkana paikalla :-D Onneks asutaan nykyään melko lähellä Lidliä, että jos mainoslehtisessä on jotain mikä kiinnostaa, niin ei oo iso vaiva köpötellä melkein-lähikaupan oville odottelemaan. Niitä maksimekkoja just kattelin ja vähän ehkä hotsittais poiketa huomenna ruokaostosten yhteydessä siinä tavaralaarien läheisyydessä.. ;-)

      Poista
  14. Oletteko jo muuten bonganneet tämän: www.kirpputoriltakotoisin.fi?

    VastaaPoista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne