FEBRUARY OUTFITS SINCE 2011

9. helmikuuta 2016

Musta on näköjään tullut jonkinsortin yöbloggaaja. Tää koituu mun kohtaloks vielä, keskiviikkona ois nimittäin jälleen kerran herätys kuudelta. Mutta vuosi on lähtenyt käyntiin melkosella vauhdilla, nythän tosiaan posotetaan jo helmikuun puolella vaikka vasta siirryttiin uuteen vuoteen. Päädyin jälleen yytsimään blogipostauksia vuosien varrelta: asukuvia ei helmikuussa oo hirveemmin tullut vuosien saatossa napsittua, mutta mukaan onkin mahtunut sit kaikenlaista muuta mahtavaa! Kävinhän mä sentään lukion...

16052485654_b3b9c378a7_z

2015. Vuosi sitten tähän aikaan mulla oli joku ihme äijävaihe menossa. Toi rotsi roikku niskassa surullisen usein, vaikka takkeja ois ollut kaapit ja naulakot täynnä. Myös pipo juurtui syvälle päähän ja ostinpahan kevään ensimmäiset arskatkin (jotka tuli sitten kesällä kännipäissä murskattua). Kenkiä tässä ei nyt näy ja farkuissakin oli reiät polvien kohdalla, mutta harmaamustan asun kruunas kolme kokoa liian isot Catepillarit. Onneks oon pitkä, niin ne ei näyttäneet niin hirveen hassuilta mun jalassa. Sanoisin että 3/5. Kokomusta toimii aina ja harmaa sen kaverina vieläkin paremmin!


12674315643_b6da38a9fc_z

Helmikuulta 2014 ei varsinaisia asukuvia löytynyt, mutta muistan kyllä tepsuttaneeni tässä kombossa töihin useampanakin päivänä. Oltiin vasta muutettu meidän ekaan yhteiseen kotiin ja mä painoin duunia vakituisena siivoojana. Miten mulla olikin rahkeita panostaa noinkin paljon, kun töissä ei omia vaatteita voinut housuja lukuunottamatta käyttää?
  Näistä kaikista multa löytyy enää tuo salkkumainen laukku. Ja se on edelleen aivan ihana, pitäisi muistaa käyttää useammin! Loput vaatteista on jääneet pieniksi ja kengät myin kirpparilla vuosi sitten, kun vetoketju ei enää mennyt puolta pohjetta ylemmäs kiinni. Nuo kintut mulla on tavoitteena, kun nyt kevään mittaan aloitan hiljalleen jonkun morsiusdieetin tapaisen. Ihan 5/5! Tykkäsin kovasti mun tyylistä tuolloin.

8472412287_6c847181c9_z

Ah, armon abivuosi 2013. Helmikuussa juhlittiin mitäs muutakaan kuin penkkareita ja kun meidän koulun teemana oli Disney, päätti tämä likka roilottaa menemään hullun hatuntekijän kostyymissä. Koko helahoito on kyhätty itse hatusta lankarullavyöhön ja voi vitjat miten ylpeä mä tosta kokonaisuudesta olinkaan. Eihän se nyt selkeä kopio ole, mutta idea varmaan käy ilmi. Tämäkin pentele on kyllä ihan 5/5, muistot korottaa arviota numerolla!

6892236393_1823cbcdf4_b

Toinen älyttömän upea hetki lukiovuosilta. Kun 2013 juhlittiin penkkareita niin 2012 oletettavastikin humpattiin wanhojen tahtiin. Muistan ihastuneeni tuohon pukuun varsin palavasti jo kesällä ennen toisen vuoden alkua, enkä sitten saanut sitä mielestäni. Tilasin puvun Kiinasta ja olihan se nyt ihan törkeen upea 150 euron ostokseksi. Hääpuvuksi en tätä tällaista A-linjaista mallia enää huolisi, mutta ajan trendit huomioon ottaen... Noh, sanotaan vaikka niin, että tummansininen ja sinisen sävyt yleensäkin oli ainakin Lahdessa se juttu wanhojentansseissa 2012.
  Ainoastaan kampaus kaduttaa vielä tänäkin päivänä, mulla kun oli joku ihme fiksaatio hiusten aukijättämisestä. Nuttura olis ollut niiiiiiiin paljon juhlallisempi ja imartelevampi, sen vuoksi 4/5!

5438424782_733b775f9d_z

Tämä on ensimmäisiä tarkotuksella otettuja asukuvia mun blogeissa ikinä. Vuosihan oli siis 2011. Mä en millään tavalla ota kantaa noihin roikkuviin housuihin ja siihen faktaan, että oon hillunut ohuessa trikoopaidassa ja Converseissa, kun lämpötila on oletettavastikin ollut vähintään kymmenen miinusasteen paikkeilla, koska kaiken huomion tässä kuvassa vie mun vanhempien pihan vanha ja räsyinen ulkosaunahökkeli. Lääniä ja kaunista taustaa ois parintuhannen neliön tontilla vaikka kuinka paljon, ihmisten ilmoille maastoutumisesta nyt puhumattakaan ja mä ihan tosissani kuvailen itseäni alumiinisten tikapuiden kanssa? Mikäs siinä. 2/5. Ja pisteet tulee lähinnä tuosta tukasta ja kauniista ilmasta.

Jos joku lemppari pitäisi valita, niin kyllä se on tuo 2011. Ihan ehdottomasti. Ajatukseen vaikuttaa varmaan semitimmissä kunnossa ollut kroppakin. Ja sitä jumalatonta hevilettiä on vähän ikävä, kun tässä ollaan tällä hetkellä just siinä kasvatusvaiheessa, kun fleda ei näytä yhtään miltään oli se miten päin tahansa. Toivottavasti helmikuu suo meille tänä vuonna edes muutaman kivan päivän tuon tällä hetkellä ulkona vallitsevan loskaisen luistinradan sijasta, jotta pääsen tulevaisuudessa taas joko naureskelemaan partaani tai kaiholla ikävöimään nuoruuden tyylitajua!


//Psst, törmäsinpäs vielä kuvaan helmikuulta 2009, ajalta ennen blogia. Ikää oli huikeat 14 ja that emo game came out strong. Välillä sitä miettii itsekin, et onko toi höppänä peikkotyttö muka oikeasti meikäläinen? Mä en tohdi edes arvostella tätä. Isot villapaidat, mustat leggarit ja parhaat päivänsä nähneet Converset oli se juttu.

18 kommenttia

  1. Ton vikan kuvan tausta on tosi sympaattinen eikä mun mielestä yhtään niin karmee ku annat olettaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kai siinä on vähän sekin, että tiedän mitä toi mörskä pitää sisällään ja että se on purkutuomion alla :-D Aikalaisekseen hyvä kuva! Vähän kyllä ihmettelen, miten oon järjestelmäkameralla saanut noin kehnoa jälkeä aikaiseksi..

      Poista
  2. Toi ekan kuvan takki on kyllä iiihana! Ja vitsi en edes muistanu, mut nyt tosta kuvasta tuli mieleen että mullakin on ollu noi samaiset 2011-roikkupöksyt..... Huhhuh! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne oli joku hitti sillon :-D Oli nimittäin monta kaveriakin, joiden kaapista tuommoset löytyi!

      Poista
  3. aivan ihanaihana tuo wanhojen mekko ♥

    http://more-than-we.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) Aika ennen tyllihörhelöitä ja iltapukuja... :-D

      Poista
  4. Ai toi wanhojenmekko on kyllä ihana! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Se oli kyllä todella nätti, tykkäsin väristä :-)

      Poista
  5. Eeei vitsit tää oli symppis. :D Pitäisköhän ittekin tehä tämmönen! Ja on kyllä ihana mekko, itelläni oli myös A-linjaista helmaa, yönsinistä ja hopeaa. ;) Tais olla aika kuumaa kamaa meidän wanhojen vuonna.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo tummansininen tafti tuli vastaan vähän turhankin tiuhaan sillon tanssipäivänä :-D Ainakin sitä voi sanoa olleensa nuorempana trendikäs edes jossain tapauksessa! Mut se tais olla heti 2013, kun tanssiareenat valtas neonvärit ja tylli.

      Poista
  6. Aaa ihana postaus ja upee vanhojen mekko!

    VastaaPoista
  7. Nää sun katsaukset menneisiin vuosiin on huikeita postauksia!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enää ei saa pitää omia housujakaan :'D terkut sun entiseltä työpaikalta :D ei sillä, on täällä muuttunut kyllä kaikki muukin :D tälläinen työinformaatiopläjäys tähän :D

      Poista
    2. Oi voi :-D Mutta niin ne siivousfirmat tuppaa menemään kehityksessä ja säännöissä eteenpäin! Onpahan ainakin inspistä opiskella ja hakeutua oman alan hommiin, koska jos jotkut housut ei mulle sovi, niin ne (vitsivitsi) :-D

      Poista
  8. Siis voi apu mun täytyy nyt avautua vanhojen mekosta :---D mä tanssin tosiaan tänä vuonna omani ja en yhtään lämpene yhtään millekään tämän hetken mekkotrendille. Tyllihelma? Ei todellakaan. Mulla tulee siitä nii voimakkaat alushame-fibat että ei ei. Kirkkaat värit? Ai siis korostamaan valmiiksi ihan kalmankalpeaa ihoa? Juu ei. Pastellivärit? .....ei. Onneksi perheestä löytyy varsin osaava tekstiiliartesaani ja vaikka sen koulutus pohjautuu enemmän kodintekstiileihin yms niin kyllä mä vaan olen onnellinen, että sain 150 eurolla sellaisen mekon, mitä halusinkin. Sisko meinasi nimittäin, että jos se vieraalle tekis samanlaisen mekon, niin siitä menis helposti 700 euroa ja mitä oon nyt liikkeistä löytänyt samanlaisia, niin onhan niitä pyydetty reippaasti enemmänkin. Siis huh, miten kallista voi olla! Onneks on syntynyt kultalusikka suussa, heh. :D Mut siis joo, ihan paras oli sun penkkariasi ja ja toi vanhojenmekko on tosi sievä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei :-D Onneks sulla on lahjakas sisko :-) Itekki panikoin mekon kanssa sillon aikoinaan, kun rahapolitiikka tuli vastaan eikä vanhemmat suostunu maksamaan satasia sen kummemmin mekosta ku muustakaan päivän vaatetukseen kuuluvista jutuista.

      Kiitos paljon ja tsemppiä tansseihin! :-)

      Poista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne