FAVORITES LATELY

11. helmikuuta 2016

Arvatkaa, kun mulla ois ollut tälle viikolle vaikka ja mitä suunniteltuna. Piti kuvata parikin videota, asuja, ruoka- ja meikkijuttuja.. Mutta tietysti mun potema flunssa sitten meni ja huipentui huuliherpekseen. Eikä se oo vaan alahuuli kun helottaa punaisena ja turpoaa kuin ilmapallo, vaan myös nenä on ottanut osaa tähän festiin. Että koitapa tässä nyt sitten olla kameran edessä.. Not gonna happen!
  Onneks yskänrokko ei muuten haittaa valokuvaamista, joten tässä kohtaa oli oikein hyvä sauma käydä läpi vähän viime aikojen lemppareita!

P2113834

Käytiin kavereiden kanssa tammikuun lopulla Tallinnan puolella ja mä olin tietysti jo hyvissä ajoin ennen reissua tsekannut Taxfreen tarjonnan netistä käsin. Meinasin villiintyä, mutta pidin pääni ja marssin laivan kosmetiikkapuljusta ulos Smashboxin #Shapematters-paletti kainalossa. 
  Yleensä nämä tämmöiset monitoimipaletit tuo mieleen vain ja ainoastaan ne jäätävät meikkikompleksit, joita sai skidinä joululahjaksi ja joiden pigmenttisyys oli.. Noh, sitä ei ollut. #Shapematters on kuitenkin kaikin puolin ihan loistava! Etenkin tällaiselle vähän vaaleammalle iholle. Niin upea kuin Anastasian Contour Kit laadultansa onkin, on se jäänyt täysin tämän paletin varjostus/korostus-osion varjoon. Myös kulmasävyt ovat aivan loistavia, luomi- ja rajausväreistä nyt puhumattakaan. Toistaiseksi ainoa pettymys on ollut tuon siveltimen toinen pää, sillä odotin kulmasiveltimen olevan aavistuksen verran sirompi.
  Tallinkin hinta tälle oli aavistuksen verran päälle 50 euroa, erikseen ostettuna paletin sisältämistä napeista sais Sephoran mukaan maksaa 276 dollaria. Siis, mitä?!

P2113825

Mitä meikkipohjaan tulee, Bobbi Brownin Skin Foundation sekä Maybellinen Instant Age Rewind -peitevoide on pitäneet siitä todella hyvän huolen. BB:n meikkivoide ei ole sieltä peittävimmästä päästä, mutta sikäli kun en hirvittävistä näppylöistä ole koskaan kärsinyt vaan tarvetta on ennemminkin sävyntasoittamiselle, on tämä toiminut siinä tarkoituksessa paremmin kuin hyvin. Iho jää tasaiseksi ja virheettömän näköiseksi. Mä en henkilökohtasesti tykkää yhtään mattaisesta ihosta, joten Skin Foundationin kosteuttava koostumus ja kuulas lopputulos passaa mulle mitä parhaiten! Äiti mulle jo toteskin, että tämän hintaisen meikkivoiteen sietääkin olla hyvä..
  Maybellinen peitevoiteesta en voi sanoa muuta kuin ettei sitä suotta ole hypetetty pitkinpoikin Youtubea. Mulla on silmien alla ollut aina sellaset ärsyttävät pienet juonteet, jotka tuppaa nappaamaan osansa niin meikki- kuin peitevoiteestakin. Tämän kanssa tästä ilmiöstä ei tarvitse kärsiä ja tökötti pysyy hyvin paikoillaan koko päivän ja pitää tummat silmänaluset piilossa! Harmi vain, ettei Instant Age Rewind -sarjaa enää löydy suomalaisista meikkihyllyistä, vaan on tyydyttävä Ebayihin tai muutamaan muuhun ulkomaalaiseen nettikauppaan.

P2113850

Olin pitkään just sellanen meikkaaja, joka kuvitteli kunnon siveltimien olevan ihan höpöhöpö-juttuja. Että halvemmallakin pärjää. No niin kyllä pärjääkin, mutta brändillä on väliä. Mun jo vuosia omistamani H&Mn kynäsivellin jäi nimittäin tämän Morphe Brushesin M506-siveltimen varjoon ihan heittämällä! Mulla on ihan hitsin pienet silmät ja aavistuksen verran roikkuvat silmäluomet, joten luomivakoon täydellisesti sopivan luomivärisiveltimen hakeminen on ollut vähän tavallista vaikeampaa. Kaikeksi onneksi tämä 6,50€ Beautybayssa kustantanut sivellin on just eikä melkein täydellinen ja nyt kun oon vakuuttunut silmämeikkisiveltimistä, lähtee tilaukseen jossain vaiheessa aivan varmasti myös sudit pohjameikkiä varten!

P2113860

Hyödynsin joulun välipäivinä Spotifyn tarjouksen kolmesta Premium-kuukaudesta yhden hinnalla. Musiikkia on tullut kuunneltua enemmän kuin pitkään aikaan ja oon tässä koittanut koota vähän erilaisempaa musiikkipostaustakin. Mutta siihen saakka, että saan taas ajatuksesta kiinni ja postauksen viimeistellyksi, ajattelin hypettää alkuvuoden aikana eniten kuunneltua albumia. Bring Me the Horizonin heinäkuussa julkaisema That's The Spirit soi läpi syksyn meillä kotona, kun J kuunteli tätä. Mäkin olin aikoinaan kova BMTH-fani, mutta jumahdin jo kauan aikaa sitten vanhoihin biiseihin ja karsastin tätä uutta albumia todella pitkään, koska musiikki on sillä hyvin erilaista mun lemppareihin verrattuna. 
  Yks päivä koulun jälkeen mulla oli jonkin verran luppoaikaa, kun missasin bussin kotiin ja seuraavaa joutui odottamaan puolisen tuntia. Istahdin kaikessa rauhassa pysäkille ja uteliaisuudesta pistin tän albumin soimaan, koska yks J:n paljon soittamista biiseistä oli jäänyt mun päähän pyörimään. Yllätyksekseni uudet kappaleet olivatkin ihan huikeita, enkä sittemmin oo mitenkään hirveesti muuta musiikkia Spotifyn kautta kuunnellut. Jos yhtään raskaampi musiikki nappaa, niin suosittelen lämpimästi. Mä tykkään edelleen Bring Me the Horizonin kissantappomusiikista, mutta uusi ja vähän "rauhallisempi" tuotanto toimii myös.

P2113843

Tämä on yksi niistä jutuista, joista mun olisi tarkoitus tehdä video. Suurta hypetystä nauttinut Nivea Men Aftershave on rantautunut myös mun meikkiarsenaaliin ja jos joku teistä ei vielä tämän tökötin salaisuuksista tiennyt, niin tätä voi käyttää primerina! Moni varmaan arvaakin mun kannan tämän toimivuuteen, kun olen putelin suosikkien joukkoihin ujuttanut. Suurella mielenkiinnolla ootan kuitenkin hetkeä, kun pääsen tästä hitsin herpeksestä eroon, että voin testata ihan konkreettisesti lopputulosta ja pysyvyyttä aftershavettomaan pohjameikkiin.

Näiden lisäksi tahtoisin antaa erikoismaininnan Colgaten hampaidenvalkaisukynälle ja Konjac-sienelle. Kynä ja sieni ovat sen verta karussa kunnossa ahkeran käytön myötä, etten oletettavastikaan niitä viitsinyt ryhtyä kuvailemaan :-D Telkkarissa sen sijaan on pyörinyt viimeisen viikon ajan YLEn Tohtori Intiasta eikä kukaan varmaan ylläty, kun kerron parhaan vaateostoksen olevan hääpuku.

Mä yritän nyt ehostautua parhaani mukaan illan luentoa varten. Sää on tällä hetkellä sanalla sanoen harmaa eikä mulla pienintäkään ajatusta, mitä tonne luistinradalle ois fiksuinta pukea päälle, jotta välttyis jälkitaudeilta. Toivottavasti teidän kalseaan torstaihin mahtuu edes jotain kivaa!

8 kommenttia

  1. No eipä ihmekään, etten ole tuota peitevoidetta löytänyt mistään vaikka kissojen ja koirien kanssa olen etsinyt!! :( Tosi harmi!!
    Täytyy kai itsekin klikata ebaystä tuo tulemaan..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyl kovasti ihmettelen, et miks toi vedettiin pois Suomesta! Ainoo oikeesti vaalee markettipeitevoide, johon oon törmänny. Jää Fit Met sunmuut kakkoseks :-D

      Poista
  2. Minulla se spotifyn tarjous oli ainakin kolme kuulautta eurolla, eikä kolme yhden hinnalla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se tais mennä sillai, et jos on käyttänyt sen ilmasen Premiumin jo, niin kolme kuukautta 9,90. Tai mitä se nyt oli. Ja jos se yks ilmanen kuukaus oli käyttämättä, niin sit sai tollai kolme kuukautta eurolla :-)

      Mut en oo varma. 9.90 maksoin ja tiedoissa lukee et seuraava maksupäivä 29.3. :-D

      Poista
  3. Ei liity nyt postaukseen mitenkään, mutta millainen ruokavalio sulla on tällä hetkellä? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei nyt mikään umpipaska muttei hirveen esimerkillinenkään :-D Kevään mittaan ois tarkotus työstää sitä parempaan suuntaan, jättää arkiherkuttelut ja muut turhat mättämiset pois päiväjärjestyksestä :)

      Poista
  4. Mitä mikä valkaisukynä!!? Kerro heti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se Colgaten, jota myydään ainakin Citymarketissa :-D Hinta on siinä kympin paikkeilla. Eipä se nyt hirrrrveitä ihmeitä tälle mun hammasluulle tee kun en valkoisia hampaita oo koskaan omistanut, mutta kahvin, kokiksen ja viihdetupakoinnin mukana tuomat extratummentumat on selkeesti hälvenny parin viikon käytön myötä :-)

      Poista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne