PROJEKTI MEIKKIPÖYTÄ

29. marraskuuta 2015

Mä oon nyt lähes vuoden elänyt ilman "omaa paikkaa", tiedättekö, semmosta omaa pientä nurkkausta missä väsäillä itselle mieluisia asioita. Mun 2014 kesällä ostamani työpöytä ei oo yksinkertasesti mahtunut mihinkään fiksusti, mutta nyt loppuvuodesta, kun kouluhommat kävi kasautumaan niskan päälle, oli vanha Vittsjö pakko roudata vintiltä sisälle asuntoon. Että ois paikka missä rauhassa tehdä asioita vähän ergonomisemmin kuin sohvalla tai sängyssä.
  Meidän uudessa asunnossa on liki kymmenen neliömetriä lisää tilaa. Valtaosa tästä näkyy kolme kertaa isommassa kylppärissä ja ison olohuoneen kanssa koon suhteen kilpailevassa makuuhuoneessa. Mulla on siis jälleen tilaa väsätä se oma rauha johonkin nurkkaan ja aikalailla suorilta käsiltä päätin sen löytyvän jatkossa makkarin puolelta!

Muualla asunnossa oon koittanut pysyä suht neutraaleissa valinnoissa sisustuksen suhteen koko tän ajan, kun saman katon alla ollaan asuttu. Jättiläismäinen Chanel-aiheinen printti tai kultainen ananas ois ihan mielettömän ihana, muta sikäli kun J inhos mun "Enjoy the little things" -sisustustarraa, en oo viitsinyt edes kysyä, että oisko vähän tyttömäisemmille printeille sijaa missään kohden kotia. Nyt kuitenkin kun saan sen oman pisteen, voin vaikka täyttää kyseisen nurkkauksen mieluisillani printeillä ja sisustushärpättimillä. Jos J:llä on dekistä tehty kello, on mun pyynnöt vähintäänkin kohtuullisia.


  vanityValot IKEA | Seinäpeili IKEA | Pöytäpeili IKEA | "Make up organizer" EBAY | Tuoli JYSK | Printti DESENIO | Muki ELLOS | Lipasto IKEA | Huonetuoksu ZARA HOME

Päätin pitkästä haikailusta huolimatta lähteä rakentamaan koko systeemiä ton mun jo omistamani mustan Vittsjö-pöydän ympärille. En tiedä vielä spray-maalaanko kehikon valkoiseksi, punakultaiseksi tai että päällystänkö lasin jollain marmorikuvioisella DC Fixillä, mutta toistaiseksi se saa olla luonnontilassaan. Lasin pällystäminen houkuttelee kyllä, kirkas lasi ei oo sieltä näteimmästä päästä vakavamielisen meikkaussession jälkeen. 

Tähän projektiin tulee menemään ihan luvattoman paljon rahaa ja sen takia oonkin suunnitellut tätä vähän pidemmän kaavan projektiksi. Ensimmäisenä ostoslistalla on tuoli, peili ja valot, sillä pöytä tulee ikkunattomalle seinälle vähän pimeämpään nurkkaan. Ellen nyt lähde tilailemaan noita IKEAn verkkokaupasta, niin valot sekä peili löytää paikoilleen vasta helmikuussa. Tuo tuoli on kuitenkin aika pakollinen, tähän mennessä kun oon hilannut mun työpöydän ääreen ruokatuolin tai olkkarin rahin..
  Kuten monet varmaan tietää, niin mä olen melkoisen herkästi innostuvaa sorttia ja tällä hetkellä tää projekti suunnitelmieen on mun arkipäivieni ilo :-D Saa nähdä kuinka kauan mun kärsivällisyys kestää vai pistänkö jo hyvissä ajoin alkuvuodesta haisemaan ihan kunnolla. Fiksuintahan tää kokonaisuus ois väsätä kesään mennessä mutta kun on tämmönen "mulle kaikki heti nyt" -tyyppi...

20 kommenttia

  1. Tuollainen meikkien säilytyslaatikosto olisi kyllä ihan unelma! <3

    http://rosalias-inspirations.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Mua vaan ärsyttää ihan sikana, et noi tommoset mitä tos kuvassa maksaa ihan sikana ja halvalla saa sit vaan semmosia, mis on rumat vetimet :-D Ton kuvassa olevan näköset maksaa 60-120€, mut niitä vetimellisiä saa kaheksalla eurolla Jyskistä.. Buu!

      Poista
  2. Meikkinurkkaus on kyllä ihanaa arjen luksusta! Multa löytyy noi valot, ne on muuten sellaset jotka vaatii sähkötyöt, eli ei toimi johto+katkaisija tyylillä. Tsemppiä projektiin!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä! Vessa ei oo sieltä ihanteellisimmasta päästä mitä meikkausvaloon tulee :-D Ja joo, mä ton valosarjan käyttöohjetta kattelinki aikasemmin vähän sillee et ei hitto mihin oonkaan mennyt ihastumaan :-D Mut tilanteen mukaan! Toinen mitä mietin valovaihtoehdoks niin jonkinnäköistä ledinauha/listaviritelmää vähän irti seinästä olevan peilin taakse :-)

      Poista
  3. Sprayaaminen on helpompaa tolle pinnalle, olen kokeillut! Fix-in jos laittaa nii pitää tuo maali hioa pois kokonaan ensin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis tuon pöydän lasin meinasin (ehkä) kääriä siihen dc-fixiin, spray-maalia tulee tohon kehikon pintaan ehkä sit ens kesänä :-)

      Poista
  4. Hep, täällä on yksi jolta puuttuu just se "oma paikka"... Siinä missä sain pari vuotta tottua siihen, että koko kämppä on vaan _mun_ valtakuntaa, niin tässä nyt tätä 38 neliöön kämppää kahdelle jakaessa on tullut huomattua, miten tärkeä semmonen oma työpöytä-/meikkaustila olisi. Ja pöytätilaahan näihin neliöihin ei sovi yhtään enempää. Mutta joo, mikäs tässä uutta kämppää malttamattomana metsästäessä... :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin tosiaan vaan kuvitella noi sun fiilikset, kun ite oon hallinnut viimeks sitä kotikotona olevaa 6-neliöistä teiniluolaani :-D Toivottavasti löydätte isomman ja kivemman asunnon, jossa ois tilaa kummankin omalle nurkkaukselle :-)

      Poista
  5. Hei multa löytyy käyttämättömänä 2kpl noita ikean valojuttuja jos kiinnostaa niin halvalla lähtee hahah :-D ja ne polttimothan pitää vielä erikseen ostaa.. meikkivaloksi niitä itsekin olin joskus ajatellut mutta ne ei sopivaa paikkaa koskaan löytäneetkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai hitsi kun ois enempi asiaa sinne Savoon päin! Hmm, mitäköhän niiden toimitus mahtaisi kustantaa.. Pistähän mulle vaik sähköpostia, jos tosissas oot halukas luopumaan niistä :-)

      Poista
  6. Mun yhellä kaverilla on noi kyseiset "meikkivalot", ja onhan ne ny ihan älyttömän siistit, mutta mitä ite niiden eessä meikannu, niin aivan älyttömän huono valo meikkaukseen! Suosittelen ettimään jostain muualta samantyyppiset, sillä noilla valoilla jää meikkivoiderajat yms ihan huomaamatta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän riippuu ihan täysin valaisemeen hankituista lampuista, että millanen valo kys. valaisimella saadaan aikaan :-) Mulla on hakusessa mahdollisimman kirkkaat ja valkoista valoa luovat lamput, tavalliset kelmeän kellertävää valoa hohkaavat lamput on ehdoton nounou!

      Poista
  7. Ikean verkkokaupassa ois tän päivän ajan toimitukset 1 euron jos mietit peilin ja valojen tilaamista! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan tosi?! Mä jo oottelinkin, et josko sinne ilmaantuis jonkinlaista black friday/cyber monday -alennushässäkkää :-)

      Poista
  8. Apua kun samaistun tähän sun muutto ja sisustusintoon. Meillä on melkeen ihan sama tilanne ku teillä. Kuukausi sitten yhtäkkiä päätettiin että muutetaan takaisin kotikaupunkiin 80km päähän. Pari sähköpostia niin työpaikkaki oli jo check, mentiin katsomaan ekaa asuntoa joka oli aivan ihana ja saatiin kuin saatiinkin se. Kauhee sisustuskuume täälläkin! Aina yrittää miettiä että no pikkuhiljaa, mutta mullakin on ärsyttävä tyyli että pakko saada kaikki mahdollisimman nopeeta muuten menee yöunet :D Nytkin ärsyttää kun haluais jo kovaa päästä sisustaa mutta ei oikeen uskalla ees suunnitella mitään kun ei ulkoa muista uuden kämpän mittoja mitä mahtuis mihinkin... :( No kuukausi menee ehkä nopsaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ... tai sitten ei mene, tänään just mietin et kui päivät kuluu niin samperin hitaasti ku on jotain mitä odottaa mut sit ku tarttis sitä aikaa, ni painetaa täydel höyryl eteepäi :-D

      Mut tosiaan, mua jäi kans iha hitoiksee häiritsee, et missä kohtaa meijän tulevassa makkarissa on pistorasioita ja toisekseen se, et mahtuuko meidän sohva poikittain keskelle olohuonetta ilman, et se jakaa sitä huonetta reunasta reunaan kahtia.. Vuokranantaja kyllä sano, että päästäis katsomaan ja mittailemaan, mutta kun oon tyypillinen suomalainen enkä raaski häiritä muita :-D Tyyppi kummiski asuu ihan toisella paikkakunnalla pitkän ajomatkan päässä!

      Koitetaan olla vahvoja ja nauttia joulusta niin hyvin kuin suinkin ennen elämän totaalista pakkaamista pahvilaatikoihin! ;-)

      Poista
  9. VINKKAAAN: https://www.etsy.com/listing/198788790/pineapple-black?ref=shop_home_active_6&zanpid=2077327072510219264&utm_medium=affiliate&utm_source=zanox&utm_campaign=row_buyer&utm_content=1517766 ;)

    VastaaPoista
  10. Moikka! Kiitos vinkeistä, täällä muutetaan kanssa isompaan asuntoon ja kuin se onkaan ihana tunne kun saa oman valtakunnan! Postauksesta on jo aikaa, oletko saanut toteutettua valtakuntasi? :)

    http://jay-likeadream.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kieltämättä ihan huippua, kun pitkästä aikaa pääsee ihan oman pöydän ääreen tekemään niitä omia juttuja :-) Ja joo, sain mieluisan työskentelypisteen toteutettua, mutta se on tässä jo ehtinyt muuttaa muotoaan. Tällä hetkellä pidän valoja pannassa sähkölaskun pienentämiseksi ja pöytä on ikkunan ääressä, jossa siinäkin toimii vielä näin luonnonvalon helliessä varsin hyvin :-D

      Postauksia siitä löytyy home- ja sisustus-tagien alta! :)

      Poista

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne